Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1247974
Om man har Telenor familj så kostar ett sim-kort för surf endast 49/kr i månaden. Hamnade själv i samma situation i höstas och slutade med att jag tecknade Telenor Obegränsat(fast belopp och obegränsat med surf) till mig, bilen och en till familjemedlem.
Nu streamar man radio(TuneIn) på högsta kvalitet och ber att alla som har iPad kopplar upp sig mot bilens hotspot.
#1248506
Ilduce77 skrev:Stod det inte tidigare i tråden att man får betala för det extra simkortet om man ändrar surfmängd hos tele2? Att det var deras nya regler... Eller har jag läst det någon annanstans? 🤔

Bara så du inte gör något innan du kollat upp det. Surt att plötsligt behöva betala 99 kr/mån..
Så kan det kanske vara?
Vet att det stod att den kostade pengar om man valde något abonnemang.
Just nu delar jag företagsmobilen när jag byter till SPA så får jag kolla på jobbet om man kan få ett tvillingkort på något sett..
#1248515
Det landade faktiskt i Hallon, jag vet inte om jag nämnde det. 4gb/mån för 49kr/mån de första 4 månaderna, har för mig att jag fick 50gb extra i potten (på hemsidan står det nu 25gb) samt att oanvänd data sparas. Så det känns väldigt rimligt även fast 99kr/mån blir lite i högsta laget senare sen. Nåja. Nu slipper jag nog oroa mig för att datan tar slut iallafall. :)
Men det har varit väldigt bra tips tråden igenom, även många som inte höll mina "krav" men som lär fånga andras preferenser bättre. Stort tack allihopa!
#1248594
Det går att ändra upplösningen på videofilmerna på youtube i din iPad Youtube App. Du sparar lätt in 85% datavolym om du ändrar till en lägre upplösning t.ex 360 istället för default (troligen HD) och Ungarna kommer inte märka någon skillnad.
grillchips skrev:Ungarnas ipad-tuggande i bilen gjorde att surfen på det medföljande simkortet till bilen tog slut illa kvickt. Jag har ytterligare ett kort liggandes någonstans men sommaren har inte ens börjat och 5gb är som sagt redan förbrukat, så jag kikar på ett mer hållbart alternativ.

Data-bovar:
Ungarnas (2) iPads med Youtube och you name it...
Jag kör 99% av musiken i bilen via bilens Spotify-app, så den tuggar på en del. Här vore ett abonnemang med fri musikstreaming trevligt, framförallt då jag helst vill ha musiken i bästa möjliga streamingkvalité.

Jag binder helst inte upp mig mot något större, max 12mån om inte erbjudandet är FÖRBANNAT bra, men de flesta verkar ha 24mån.
Jag vill heller inte betala multum, Hallon har till exempel 5gb/mån för 89kr, det känns lite i högsta laget. Fördelen med Hallon verkar vara att man kan bunkra data och det är klart positivt och kan då göra att 89kr känns mer ok.

Så, ni som gör av med en del data i era bilar, hur har ni löst det?
Att ni har företagstelefon med fri data som ni hotspottar till bilen är inte av intresse (jag har det också men orkar inte kånka med 2x telefoner bara för att ha data i bilen...)
#1248612
Hahaha! Ja, du har en poäng förstås, men som Joel säger, 480p iaf! ;) Vill ju inte pixla sönder deras stackars ögon mer än vad alla jädra skärmar redan gör. :-D

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]