Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1246221
Ungarnas ipad-tuggande i bilen gjorde att surfen på det medföljande simkortet till bilen tog slut illa kvickt. Jag har ytterligare ett kort liggandes någonstans men sommaren har inte ens börjat och 5gb är som sagt redan förbrukat, så jag kikar på ett mer hållbart alternativ.

Data-bovar:
Ungarnas (2) iPads med Youtube och you name it...
Jag kör 99% av musiken i bilen via bilens Spotify-app, så den tuggar på en del. Här vore ett abonnemang med fri musikstreaming trevligt, framförallt då jag helst vill ha musiken i bästa möjliga streamingkvalité.

Jag binder helst inte upp mig mot något större, max 12mån om inte erbjudandet är FÖRBANNAT bra, men de flesta verkar ha 24mån.
Jag vill heller inte betala multum, Hallon har till exempel 5gb/mån för 89kr, det känns lite i högsta laget. Fördelen med Hallon verkar vara att man kan bunkra data och det är klart positivt och kan då göra att 89kr känns mer ok.

Så, ni som gör av med en del data i era bilar, hur har ni löst det?
Att ni har företagstelefon med fri data som ni hotspottar till bilen är inte av intresse (jag har det också men orkar inte kånka med 2x telefoner bara för att ha data i bilen...)
#1246223
har ett tvillingkort el datasim till mitt teliabb som delar på 5gb med telefonen, kostar 100sek i månaden el nåt sådant. Det är dok ett företagsabb om det nu kan göra någon skillnad. Har aldrig gjort slut på 5gb i månaden än iaf
#1246225
På min egna lur gör jag av med ungefär 5gb per månad, framförallt under sommarhalvåret. Har något högre gräns på mitt nuvarande abb så det faller bort.
#1246229
Kör Telia, 20 GB månaden, kostar inte ett öre, var ett erbjudande för ett tag sedan från Telia, hade man mobil och bredband från dem så fick man mobilt bredband, 20GB/mån gratis.
Vet inte om de har kvar erbjudandet.
#1246254
Om du har företagsabonnemang med obegränsat men inte orkar kånka med två telefoner, så är det väl bara att skaffa ett tvillingkort för ditt företagsabonnemang och sätta i bilen.
Så har jag det, det gör det lätt också för mig att i arbetet kunna stanna ock hjälpa kunder remote med datorn via wi-fi i bilen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1246261
Jag kör tvillingkort på mitt mobilabb också. Har Telenor med 40gb surfa och gör oftast inte av med mer än ca 20gb via telefonen så finns utrymme för surf i bilen.
Tvillingkortet på telenor kostar nog inte ens 50kr.
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!