Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1269743
Litet tips om nån behöver nytt abonnemang nu: "Just nu" (tja..) kör Hallon kampanj med 25 GB extra pott enligt Hallon.se (4 GB/månad där oförbrukad kan sparas, 49 kr/månad först, sen 99 kr/månad). MEN om man öppnar https://www.surf.nu/telefonabonnemang/ och klickar på "Läs mer.." om Hallons billigaste abonnemang så står det istället 50 GB extra. (som de kört tidigare). Och det är samma sak med Hallons övriga abonemang - det står 25GB på översikten, men 50GB när man klickar fram respektive abonnemang. Jag beställde via den sidan, och nu ligger det 54 GB på det nyöppnade abonnemanget. Eftersom potten lixom oförbrukad månadsdata sparas hos Hallon kan man få en liten buffert till semestern eller så. Med tanke på hur dyrt det är att köpa till extra data i slutet på en månad kan det ju bli ganska värdefulla GB..
Bilagor
2018-09-17 07_41_06-Window.jpg
2018-09-17 07_41_06-Window.jpg (36.86 KiB) Visad 731 gånger
#1285508
Fjonsson skrev: sön 09 dec 2018, 22:45 Någon som vet om det funkar med ett abonnemang hos tre med fri surf till spotify?
En post här som hävdar att det funkar. Någon annan som kör med tre?
Det är mobil täckning för mobiloperatören som avgör hur det fungerar där du bor och använder bilen. Så om det fungerar bra för mig kan det fungera sämre för dig, speciellt om du bor, har fritidshus eller kör ofta ute på landsbygden där största skillnaden är mellan mobiloperatörerna.
#1285572
grillchips skrev: mån 10 dec 2018, 10:01 @AndS, jag tolkar frågan som att hen undrar om just den fria användning av spotify fungerar mot bilen eller om det bara lirar i låt säga, mobiltelefonen.
SIM-kort/mobilnät gör ingen skillnad då det är abonnemanget som styr vad som är fritt eller debiteras, dvs vad som ligger i mobiloperatörens stödsystem för debitering. Kan aldrig tänka mig att Volvo tunnlar all trafik, inkl. Spotify, via deras sajt för bilens data utan att Spotify går direkt ut på internet.
Och du kan ju byta abonnemang inom en operatör utan att du byter SIM-kort.
#1285590
grillchips skrev: mån 10 dec 2018, 10:01 @AndS, jag tolkar frågan som att hen undrar om just den fria användning av spotify fungerar mot bilen eller om det bara lirar i låt säga, mobiltelefonen.
Precis. Eftersom spotify är det enda som drar data i min bil undrar jag om jag kan skaffa det billigaste abonnemanget hos t.ex. tre (som inte debiterar för data till spotify) och sen spela på utan problem. Eller förändrar bilen något så att tre ser streamandet som en uppkoppling som bara streamar ner data.

Jag har fått lite olika bud. Vissa säger att det går, andra inte och en tredje hävdar att det beror på abonnemangstyp. Just nu kör jag på gratis 3mån/5Gb som jag fick av handlaren. Jag fick två kort så jag klarar mig en stund.


/Fredrik

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]