Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1246274
Jag valde Telia 20GB 139kr/mån. Det räcker och blir över för min del, jag använder Spotify, TuneIn och uppdaterar appar/kartor med den uppkopplingen. GB jag inte förbrukar ena månaden flyttas över till nästa månad.
#1246276
TommyP86 skrev:Förresten, ni med nya bilar. Jag har verkligen för mej att det här med fri musikstreaming inte fungerar via spotifyappen i bilen, eftersom det då inte går rakt mot spotify? Är rätt säker på att jag läst det tidigare, men det är kanske löst?
Jag har också läst detta, men inte hört något om att det skulle vara löst tyvärr.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

#1246288
Stort tack hörrni, bra input från alla! Det gav mig lite kött på benen. Jag ska kolla hur jag kan göra med tvillingkort för mitt jobb-abb, som en användare nämnde så är det ju smidigt att kunna arbeta remote på så sätt vilket faktiskt händer.

Ang fri musikstreaming i bilen så har jag faktiskt funderat på det med. Jag hade Tre tidigare som operatör och de har ju detta men hann aldrig prova innan jag bytte till en operatör som inte har detta. Jag tror att jag gör så att jag börjar med Hallon-abbet, testar hur mycket vi faktiskt gör av med och undersöker under tiden om jag kan få loss ett tvillingkort i jobbet.

Tack återigen!
#1246341
Jag tog ut ett extra SIM-kort (flera, faktiskt) på mitt jobbabonnemang och satte i bilen, paddan hemma, m.m. Större företag har inte sällan bra avtal och har man den möjligheten så kan ju det vara ett bra tips. Funkar fint men ska påpeka att jag drillat barnen rätt hårt sedan de var i småbarnsåren att man inte streamar någonting alls när man inte har "solfjädern" (=wifi-anslutning) i mobilen/paddan med tillägget att det gäller även i bilen. Till och med Netflix har ju offline-läge idag så med lite planering går det åt i sammanhanget lite datatrafik ens på långresor. Två tonårstjejer kan utan vidare dra ur 20GB på en enkel Sthlm-Skåne.
#1246416
grillchips skrev:Stort tack hörrni, bra input från alla! Det gav mig lite kött på benen. Jag ska kolla hur jag kan göra med tvillingkort för mitt jobb-abb, som en användare nämnde så är det ju smidigt att kunna arbeta remote på så sätt vilket faktiskt händer.

Ang fri musikstreaming i bilen så har jag faktiskt funderat på det med. Jag hade Tre tidigare som operatör och de har ju detta men hann aldrig prova innan jag bytte till en operatör som inte har detta. Jag tror att jag gör så att jag börjar med Hallon-abbet, testar hur mycket vi faktiskt gör av med och undersöker under tiden om jag kan få loss ett tvillingkort i jobbet.

Tack återigen!
Jag frågade Tre och de kunde se att jag streamat musik med mitt abonnemang i bilen - gratis!
#1247924
När vårat fiber rasade hemma uppdaterade frugan sitt abonnemang (tele2) till fri surf.
Tror det kostade runt 500kr, men då ingick det att man kunde få till extra simkort, fördelen är att det enbart är en måndas uppsägning, så när vårat fiber fungerade hemma igen, "sänkte" hon sin surfmängd till 5gig istället.
jag tänker om man har två kort kan man laborera ganska enkelt utan att betala extra, runt sommaren.. på med fri surf, vintern ha det längre osv..
Men då gäller det så klart att man har Tele2.
#1247970
Stod det inte tidigare i tråden att man får betala för det extra simkortet om man ändrar surfmängd hos tele2? Att det var deras nya regler... Eller har jag läst det någon annanstans? 🤔

Bara så du inte gör något innan du kollat upp det. Surt att plötsligt behöva betala 99 kr/mån..

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]

740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]