Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kekke
#1246952
Blir en fin bil men varför tar du en vanlig vit när crystal whit är så mycket snyggar det ser jo inte ut att du behövar spara penga kekke :-)
#1246961
Smaken är som baken. Personligen tar jag hellre vit än electric silver som jag bara tycker ser dassig ut men det är ju min åsikt. Electric silver var väl lite fräck där runt 05 eller när den kom på s60? Numera tycker jag silver är utjatat, electric eller ej plus att det framhäver linjerna dåligt på v90.
#1246964
Xanthopteryx skrev: fre 27 apr 2018, 21:56 Varför tar man en vit när det finns Electric silver! ;-)
+1 :-)
Bilar med solida lacker gör ingen glad... Inte mig iaf 8-)
#1246966
Vit eller svart är väl ingenting man kan kalla för färg, dessutom ingenting man väljer frivilligt utan ofta ses ofta på leasingbilar för att många företag har det som policy alternativt för att det finns roligare saker att lägga 10 000 kr på. Har haft vit bil en gång i hela mitt liv, men den var tvungen att tvättas en gång i veckan för att se fin ut, kan tänka mig roligare saker att göra med den tiden.

Men så är jag väl inte objektiv heller då jag åker omkring i en Electric Silver ;-) .
av CurovaC
#1246969
Precis som Nyström säger smaken är som baken.
Just nu kör jag en metallic svart xc90 2016.
Helvete att hålla den ren med tanke på att jag har 1km grusväg utanför villan.
Personligen gillar jag solida lack. Även denna bilen gick på 860tkr före rabatter. Så jag valde solidvitt för att jag tycker att den är snyggare än eletric och inte för den var billigare :-D
av CurovaC
#1246983
Ilduce77 skrev: lör 28 apr 2018, 01:00 Har du fått möjlighet att lyssna på Harman Kardon-ljudet?
Är nyfiken på hur det låter i 90- och 60-bilarna.
Fast de har kanske inte levererats någon my19 bil ännu?
Har inte lyssnat på Herman Kardon för det finns ingen my 19 ute. Det går fortfarande inte att sätta ihop my 19 på hemsidan utan man måste gå till säljare. Finns en del förändringar med my 19. Bl annat finns nu även grym Herman Kardon möjlighet för 13 tkr men B&W har gått upp från 30 yill 40 tkr. Läderpanel ingår numera i priset. Några andra smågrejer ingår också som standard nu. :-D
#1247152
Nystrom7 skrev: fre 27 apr 2018, 22:35 Smaken är som baken. Personligen tar jag hellre vit än electric silver som jag bara tycker ser dassig ut men det är ju min åsikt. Electric silver var väl lite fräck där runt 05 eller när den kom på s60? Numera tycker jag silver är utjatat, electric eller ej plus att det framhäver linjerna dåligt på v90.
Visst är smaken som baken, men urtjatad kan den knappast vara - har bara sett EN annan hittills. Däremot en jesiken massa svarta och vita och mörkgrå. Och dassig, tja, vad som nu definieras som dassig vet jag inte men att mötas en ljusgrå eller mörkgrå eller gråblå eller väldigt blå bil, beroende på vinkel och ljus, känns mycket trevligt:

www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=79&t=141592

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...