Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1255202
Fast rabatterna brukar komma fort. Iaf på bensin i h diesel. Se bara nya xc60. Nu kör de ju nån momentum avanced kampanj d4 awd metallic voc 386k kollegan fick 12% till på det ( ramavtal )

Kampanjen pågår året ut, så framåt oktober lär manga v-däck på köpet ochså


Inte helt fel.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1255203
Fast rabatterna brukar komma fort. Iaf på bensin i h diesel. Se bara nya xc60. Nu kör de ju nån momentum avanced kampanj d4 awd metallic voc 386k kollegan fick 12% till på det ( ramavtal )

Kampanjen pågår året ut, så framåt oktober lär manga v-däck på köpet ochså


Inte helt fel.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1255204
Fast rabatterna brukar komma fort. Iaf på bensin i h diesel. Se bara nya xc60. Nu kör de ju nån momentum avanced kampanj d4 awd metallic voc 386k kollegan fick 12% till på det ( ramavtal )

Kampanjen pågår året ut, så framåt oktober lär manga v-däck på köpet ochså


Inte helt fel.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1255205
Fast rabatterna brukar komma fort. Iaf på bensin i h diesel. Se bara nya xc60. Nu kör de ju nån momentum avanced kampanj d4 awd metallic voc 386k kollegan fick 12% till på det ( ramavtal )

Kampanjen pågår året ut, så framåt oktober lär manga v-däck på köpet ochså


Inte helt fel.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Volvovovvevilla
#1255328
Rabatterna är tecknet på att man inser att dieselns förkortade framtid är inom en horisont.
Euro 5 dieslar kommer sannolikt förbjudas i vissa länder inom en snar framtid, de kommer sannolikt reas ut.

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... ilar-2022/
1.Bra pris 2. Låg förbrukning 3. Attraktiv modell kan rädda den tillfälligt men framtiden är laddhybrider och elbilar.
Användarvisningsbild
av Derank
#1255348
Rabatter och ständiga kampanjer har pågått i åratal och de blir bara fler och fler. Har knappast något med drivmedel att göra.

Det handlar om konkurens på marknaden.
Användarvisningsbild
av Derank
#1255349
Du kommer se samma kampanjer på lättthybrider elbilar osv i framtiden.

I början av 2019 kommer hybrid kampanjen
Användarvisningsbild
av joel80
#1255350
Mjo.. Jag tror ni båda har rätt. Alltså rabatter och paket brukar ju alltid komma ett tag efter nya modeller kommer ut. Men dieselbilarna kommer vi kanske få se lite extra mycket rabatter på framöver...

Speciellt de som handlarna har i begagnatlager. Sen tror jag det också rätt snart (ett par år) blir svårt att få skapligt betalt vid inbyte av en dieselbil. Redan nu känns det som att det blivit en liten nedgång.
av AndS
#1255372
Vilka dieslar avser du då det finns olika modeller och klassning? Priset på "elbilarna" är för högt för väldigt många bilköpare.
Om jag idag köper en diesel som kostar 100-200" mindre än motsvarande Volvo elhybrid så blir ändå värdeminskning generellt mindre i kronor jämfört med hybriden. Sedan är det som jag skrivit fler gånger tidigare nyttjandet av bilen, var och vart man kör, mil/år, hur många år jag behåller bilen , etc, som har mycket stor påverkan.
Användarvisningsbild
av Derank
#1255386
Just 3åriga bilar oavsett drivmezel kommer bli lättsålt iom skatten. Mildhybrid era med bensinmotor får ju en skatt på uppemot 11k i vissa fall. Och det ska ju höjas 2gg till innan 2020. Så nog tror jag att beggat kommer att stå sig.

Rena elbilar finns ju som bekant inget i dagsläget från Volvo.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]