Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1244929
SundanceKid skrev:Jag hade lämnat tillbaka. Ser ju fördjävlig ut. Såg du inte bilen innan köp?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Jo men det var stressigt och även då påpekade jag flertalet av de sakerna, inte alla för jag såg inte alla, och då skulle han kolla med sin chef som inte var där vid tillfället... och med tanke på Volvo Selekt löftet så trodde jag och jag fortfarande tror att de skall fixa det...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1244949
Jag skulle rekomendera dig att häva köpet precis som tidigare svar, det framgår i avtalstexten att du har rätt att göra det inom ett visst tidsintervall. Jag tror du hittar ett finare exemplar för de pengarna som du betalat för den bilen. Visserligen är jag pedant när det gäller bilar, bilderna tyder på oaktsamhet på den högre nivån. Som någon annan skrev, detta är vad du ser, hur är bilen körd? Hjulinställningar etc...
#1244980
Tja ,allt hänger på försäljarens välvilja.
Allt skulle möjligen lösas med lite ödmjukhet, att sluta betala bilen är det dummaste du kan göra.
Alla fel som du har visat är bedömningssaker som du har godkänt vid köpet.
Men, men du gör som du vill. Lycka till.

Ps. Jag har gåt den brokiga vägen via ARN och ,fast jag vann fick lära mig att konsument skyddet är inte alls så stark som man kan tro. Där fattas beslutet av människor som vet ingenting av bilar.
#1244981
glock40sw skrev:Tja ,allt hänger på försäljarens välvilja.
Allt skulle möjligen lösas med lite ödmjukhet, att sluta betala bilen är det dummaste du kan göra.
Alla fel som du har visat är bedömningssaker som du har godkänt vid köpet.
Men, men du gör som du vill. Lycka till.

Ps. Jag har gåt den brokiga vägen via ARN och ,fast jag vann fick lära mig att konsument skyddet är inte alls så stark som man kan tro. Där fattas beslutet av människor som vet ingenting av bilar.
Jag vill absolut inte bråka, sluta betala etc. jag hoppas att detta löser sig smidigt då de har fel. Jag har dock inte godkänt detta vid köpet utan påpekat det mesta och vi skulle prata efter helgen så jag utgår ifrån att förnuftet skall segra.

Jag har faktiskt fått en second opinion hos en annan volvo handlare och de sa att bilens skick är under all kritik och att den är allt annat än Volvo Selekt. De hade inga problem med att ge mig ett skriftligt utlåtande...

MEN återigen så hoppas jag att detta är löst imorgon... :)

PS. vad handlade ditt problem med bilhandlaren om?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1245038
Det var en skada på instrumentbrädan som jag hade missat när jag undersökte bilen.
Visserligen den var täckt med en påklistrat magnetfäste för mobilen ,men jag slarvade och inte ryckte bort detta innan köpet.
Det var olika åsikter vem hade fel och till slut fick ARN avgöra saken. Beslutet blev för min nackdel ,men motiveringen var rena mumbo jumbo.
Reglerna säger att beslutet kan inte överklagas ,men jag ringde i alla fall och ville ha förklaringen till motiveringen ,beslutfattarna var på semester ,men kille som svarade lyssnade på mig och sade att tydligen har det blivit fel någonstans ,och de skulle titta på saken igen ,och sen vände saken till min fördel.
#1245049
UnleashFusion skrev:Det där tycker inte jag är "normal slitage", mer som.. misshandla bilen ut och in. Du betalade liksom 600papp som jag hellre hade lagt några extra 10-50pap för en helt ny bil..
Instämmer till fullo. Ser ut som leasing-vårdad. Dvs någon inte brytt sig.
Trist på en fin bil, tufft att se det där. Men jag är pedant...
Häv köpet, finns finare exemplar där ute

Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1245074
Den där bilen ser för djävlig ut rent sagt. Häv köpet omedelbart. Du kan hitta betydligt bättre objekt än detta. Om du inte häver köpet inom fristen sitter du i en taskig sits. Återförsäljaren kommer att åtgärda några saker för att visa god vilja, och för att kunna påvisa just detta vid eventuell tvist, men vad jag kan se är det allmänna skicket så dåligt att de aldrig kommer att fixa allt. Var inte rädd för att vara obekväm. Det är dina pengar i slutänden.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Motorlampan tändes för några dagar[…]

Bältesvarnare

Är väl bara att jorda kabeln som g&ari[…]

Startproblem varm motor S70

Jag är ingen expert alls men jag har för[…]

Försvinner "partikelfilter felaktig sig[…]