Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1245123
Rekommenderar också att du häver köpet. Det blir även en tydlig signal till ÅF att man tänker sig för när man väljer ut selectbilar. Min personliga analys är att du blivit känslomässigt fäst vid bilen trots skicket och du tycker det är jobbigt att hitta en annan bil. Släpp det och gå vidare, det finns hur mycket fina bilar som helst till salu. Tror du alltid kommer att ha en lite dålig känsla för den här bilen om du inte skiljs från den nu direkt.
#1245135
Om du har möjlighet att lämna tillbaka bilen utan kostnad gör det, tror aldrig att du kommer bli nöjd annars när du är pedant. Kostnaden för att fixa skador på inredningen brukar bli ganska dyra, så jag tror inte de fixar de felen troligtvis får du bara ett erbjudande om en priskompensation. Själv är jag ingen pedant men dina bilder visade ingen snygg bil, så att sälja den som Selected är ju ett stort fel. Sedan får jag erkänna att jag sköter mina bilar som man ska, fast jag använder bagaget och det blir snabbt skavt fast jag har lastmatta men som villaägare lastar man ju allt möjligt och ibland får man trycka lite för att få med allt.
#1245177
Nu har jag lämnat in bilen till handlaren. De har inspekterat den och de skulle fixa allt invändigt utan problem... De "kände" en kille som var duktig på plast och läder.. vad det nu än innebär.
Är det ok med lagning tycker ni eller... ska man vilja att de byter alla plastdelar till nya... Svårt att vara klok...

Gällande exteriören tog de fram en bok från motormännen för vad som är ok och vad som inte är ok... men då talade jag om att detta var en Selekt bil och att den boken inte var relevant.
Han skulle kolla med sin chef men hans förslag var att fylla i med en penna... Jag meddelade honom att han kunde göra vad han än ville med sin bil men här ska det inte fyllas i... Men det var inte han som jag skulle diskutera med utan hans funktion var att dokumentera, strax får jag samtal gällande vad de har kommit fram till.. skall vara spännande att se hur det utvecklar sig...
#1245179
Selekt skrev: ons 18 apr 2018, 10:58 Nu har jag lämnat in bilen till handlaren. De har inspekterat den och de skulle fixa allt invändigt utan problem... De "kände" en kille som var duktig på plast och läder.. vad det nu än innebär.
Är det ok med lagning tycker ni eller... ska man vilja att de byter alla plastdelar till nya... Svårt att vara klok...

Gällande exteriören tog de fram en bok från motormännen för vad som är ok och vad som inte är ok... men då talade jag om att detta var en Selekt bil och att den boken inte var relevant.
Han skulle kolla med sin chef men hans förslag var att fylla i med en penna... Jag meddelade honom att han kunde göra vad han än ville med sin bil men här ska det inte fyllas i... Men det var inte han som jag skulle diskutera med utan hans funktion var att dokumentera, strax får jag samtal gällande vad de har kommit fram till.. skall vara spännande att se hur det utvecklar sig...
Om jag var köparen skulle jag fortfarande inte acceptera med lagning, fylla i med en penna, när bilen är så pass misshandlat, Det kommer aldrig bli bättre. Jag skulle hellre kolla på en ny eller annan beg. som ser/har/är bättre skick än vad du har nu. Det är min åsikt till det hela. Jag tror att det kommer lämna spår efter dessa åtgärderna
#1245201
Jag skulle aldrig accepetera att laga lackskador med penna när du köpt bilen som en selektbil, möjligtvis skulle jag godkänna spotrepair med risk för nyanskillnad.
Inredningsdetaljer är väl det enda att byta ut med tanke på bilderna på skadorna.
Som sagt, jag skulle hävt köpet.
#1245219
Selekt skrev:Nu har jag lämnat in bilen till handlaren. De har inspekterat den och de skulle fixa allt invändigt utan problem... De "kände" en kille som var duktig på plast och läder.. vad det nu än innebär.
Är det ok med lagning tycker ni eller... ska man vilja att de byter alla plastdelar till nya... Svårt att vara klok...

Gällande exteriören tog de fram en bok från motormännen för vad som är ok och vad som inte är ok... men då talade jag om att detta var en Selekt bil och att den boken inte var relevant.
Han skulle kolla med sin chef men hans förslag var att fylla i med en penna... Jag meddelade honom att han kunde göra vad han än ville med sin bil men här ska det inte fyllas i... Men det var inte han som jag skulle diskutera med utan hans funktion var att dokumentera, strax får jag samtal gällande vad de har kommit fram till.. skall vara spännande att se hur det utvecklar sig...
Lämna tillbaka bilen till handlaren. Det låter inte som att de kommer göra dig nöjd. Argumentationen måste dock vara att det ingår i avtalet(?) du kan inte reklamera bilen pga de där skadorna. Skador som är fullt synliga är inget man kan reklamera för.
#1245260
Jag vet inte om de kan vägra att ta tillbaks bilen och vissa av skadorna är ju av arten att man inte direkt ser dem. Man har ju rätt att reklamera och speciellt när det är falsk marknadsföring som en selektbil. Jag tycker definitivt att du ska ta det skrivna pappret från den andra firman och trycka ner i halsen på dem för de har blåst dig, av ren inkompetens eller ännu värre, medvetet. Vad är det för skitfirma som har noll koll?
#1245280
Hör och häpna... De vill inte fixa någonting i princip mer än ett par mindre grejer... MEN det de har gjort nu har gjort det än värre...

Jag talade med de imorse och jag talade extremt tydligt för de, flera gånger, att de INTE FÅR göra några åtgärder på min bil som jag inte har godkänt. Detta då jag befarar att de eventuellt skulle försöka göra lätt för sig och fuska till någonting... Hur som haver så TROTS att jag talade om för de att de INTE FÅR så har de gjort just det. De har, på ett par timmar, lappat ihop lädret och plastdetaljerna och sedan ringt upp mig för att jag skall komma och kolla.... Jag skulle aldrig, aldrig godkänna ihoplappning av läder på en så dyr bil och dessa lagningar blir inte bra.. inte för en bil i den här prisklassen iaf.... Så de har tagit sig friheter och slipat, och sprutat färg på inredningen av min bil. Som jag ser det har de gjort skadan värre och skadat bilens inredning än mer då de måste slipa och ha sig under läderlappningsprocessen.

Gällande plasten har de bara strukit över med tillfällig plastmedel som går att köpa på biltema typ... Baserat på bilderna som de skickade iallafall...

Så nu har de, utöver falsk marknadsföring och allt de behöver fixa skadat min bil ännu mer....

Till saken hör att de erbjöd att ta tillbaka bilen men de ska få fixa den istället. Jag var och pratade med en annan Volvo-handlare i Stockholm som skall göra en inspektion av bilen och skriva ett intyg på skicket samt ett kostnadsförslag för återställning till Volvo Selekt skick. Han tyckte att de betedde sig för jävligt och ovärdigt... Bilderna blev han helt paff över...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]