Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1245356
Selekt skrev:
Mumsmums skrev:Förstår inte varför du gör det så svårt för dig själv....? 8-)
Ja du... det förstår inte jag heller helt :) men fan rätt ska vara rätt typ... save the world och peace in the middle east inställning kanske :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Men det känns inte riktigt som det är "peace" du söker, snarare det motsatta.
#1245389
Får inte det här att gå ihop.. du är väldigt bestämd på vilken bil / utrustning du vill ha, sen hittar du en bil som matchar det - men "glömmer"/hinner inte att kolla skicket.
När du sen fått den levererad så börjar du undersöka bilen. OK hittar x antal fel/slitage - bilhandlaren går med på att ta den tillbaka. Så vad är problemet? Tror att bilhandlaren MER än gärna tar bilen tillbaka nu med tanke på den uppkomna situationen och vill du ha "Peace" så kör dit bilen, be om ursäkt för att du hade ögonbindel på dig vid köpögonblicket och ge dig ut efter en annan bil. Eller varför inte köpa en fabriksny - tror med all respekt att det skulle passa dig bättre.
#1245406
PowerPulse skrev:Får inte det här att gå ihop.. du är väldigt bestämd på vilken bil / utrustning du vill ha, sen hittar du en bil som matchar det - men "glömmer"/hinner inte att kolla skicket.
När du sen fått den levererad så börjar du undersöka bilen. OK hittar x antal fel/slitage - bilhandlaren går med på att ta den tillbaka. Så vad är problemet? Tror att bilhandlaren MER än gärna tar bilen tillbaka nu med tanke på den uppkomna situationen och vill du ha "Peace" så kör dit bilen, be om ursäkt för att du hade ögonbindel på dig vid köpögonblicket och ge dig ut efter en annan bil. Eller varför inte köpa en fabriksny - tror med all respekt att det skulle passa dig bättre.
Jag varken glömmer eller hoppar över att kolla skicket. Som jag har skrivit i den här tråden tidigare så gjorde jag anmärkningar på de flesta grejerna varpå säljaren skulle koll med chefen som inte var där den dagen. Vidare så vet jag att detta är en Selekt bil och med tanke på att känner till löftet så utgår jag ifrån att de ska följa den garantin som jag har fått. Dvs Volvo Selekt...

Jag har ingenting att be om ursäkt för. Jag har gjort allt som jag skall som kund. Till skillnad från företaget som försöker kringå sitt ansvar och som inte följer sina egna riktlinjer.

Är så konstigt att jag tycker att ett avtal skall följas?




Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1245407
Mumsmums skrev:
Selekt skrev:
Mumsmums skrev:Förstår inte varför du gör det så svårt för dig själv....? 8-)
Ja du... det förstår inte jag heller helt :) men fan rätt ska vara rätt typ... save the world och peace in the middle east inställning kanske :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Men det känns inte riktigt som det är "peace" du söker, snarare det motsatta.
Jag skrev också att rätt ska vara rätt...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1245414
Känns som att du försöker tvinga dem att göra en icke-selekt bil till en äkta selekt bil för det var så den marknadsfördes. Får mig att tänka på alla som försökt tvinga en butik att sälja en 55-tums TV för 990kr bara för att någon råkade skriva en nolla för lite.

Visst, möjligen falsk marknadsföring av ÅF men jag misstänker att priset var attraktivt just pga skicket och att du inser att du antagligen inte hittar en finare kärra för samma pris någon annanstans så därför vill du inte lämna tillbaka den.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

#1245418
Selekt eller inte Selekt har 0 betydelse för vilka rättigheter man har vid bilköpet. Det är dödfött att försöka gå vägen att hänvisa till vad det står i nåt reklammaterial.

Om handlaren dessutom nu erbjudit sig att ta tillbaka bilen så är det en generösare form av rättelse lagligt sett än åtgärd av felen så det går inte att tvinga handlaren att åtgärda om han erbjudit sig att köpa tillbaka bilen.
#1245424
Selekt skrev: Jag varken glömmer eller hoppar över att kolla skicket. Som jag har skrivit i den här tråden tidigare så gjorde jag anmärkningar på de flesta grejerna varpå säljaren skulle koll med chefen som inte var där den dagen. Vidare så vet jag att detta är en Selekt bil och med tanke på att känner till löftet så utgår jag ifrån att de ska följa den garantin som jag har fått. Dvs Volvo Selekt...

Jag har ingenting att be om ursäkt för. Jag har gjort allt som jag skall som kund. Till skillnad från företaget som försöker kringå sitt ansvar och som inte följer sina egna riktlinjer.

Är så konstigt att jag tycker att ett avtal skall följas?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ok var i avtalet är det du hittar stöd för det du driver?
Du lär i alla fall bli ihågkommen hos handlaren ;-)
#1245425
Såvida det inte står i avtalet att "Repa X,Y,Z ska åtgärdas efter leverans" så är man hänvisad till vad konsumentköplagen säger. Och den säger tydligt att man kan inte reklamera som fel sådant som är uppenbart vid köpet.
#1245433
Selekt eller inte bryr jag mig inte ett dugg om, för 600papp(beg), hade jag hävt köpet, Om du inte vill fortsätta leta efter beg. bil med dess utrustning som du själv önskar/vill ha skulle jag hellre lägre en summa på en helt ny bil och slippa all dessa strul, åtgärder som aldrig kommer bli som det var förr. Ju mer du själv drar ut på tiden av garantin hit och dit så i slutändan förlorar du, när en vecka har gått som alla "selekt"-bilar får efter köpet.. Är alternativet att köpa ny inte på frågan så hade jag hellre tagit min tid att hitta en som är finare,(möjligtvis även billigare men att skicket är "outstanding" jämfört med din nuvarande som är rent utsagt kaotiskt. Om jag var i din situation hade jag inte ens tänkt på tanken att ens fixa dom felen som finns, aldrig i mitt liv skulle jag acceptera det vad nu för "kompensation" jag ens skulle få. OBS!(om inte handlaren säger en ny bil med samma utrustning eller häva köpet.
#1256353
Hur gick det med bilen?
Hävdes köpet eller fixade firman alla fel?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Jeg glemte å nevne at jeg ligger på ca[…]

Luftfilter är enkelt och bekvämt att byt[…]

Nytt avgasrör B234F

Den där justeringen är så jäk[…]

Den eviga däcksfrågan

Hur tjocka spacer kör du med? Utan spacer ska[…]