Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1244587
Jag har fått stenskott även från mötande bil hade ingen framför mig
XC60 hade bara rullat 30mil på mätaren och vi upptäckt också ett
under vänstra framlyktan där lacken har gått sönder. :-( :-( :-(
#1244646
fjohan82 skrev:
Xanthopteryx skrev: sön 15 apr 2018, 06:35 Prova hålla längre avstånd till framförvarande. Minst! tre sekunder.
Och vad gör man åt den bil som går in precis framför? Det händer dagligen, det är som att ha en stenkross riktad mot bilen.
Jag har ett rejält stenskott som sprack direkt just av detta, fick det typ en vecka efter att jag hämtade bilen. Det går ju inte att tvärbrosa om någon kör in lite för nära framför.
Tutar/blinkar och går ut i andra körfältet en stund. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

#1244649
Wai skrev:Jag har fått stenskott även från mötande bil hade ingen framför mig
XC60 hade bara rullat 30mil på mätaren och vi upptäckt också ett
under vänstra framlyktan där lacken har gått sönder. :-( :-( :-(
Men fronten är väl i plast så bara att dutta i lite färg/klarlack eller låta verkstan göra det. ;-)
#1245696
Samma här, spräckte mitt panoramatak på min drygt 2månader gamla XC90, ska tilläggas att jag även har hunnit bytt framruta efter 10mil från att den var ny. Känns inte alls OK. Framrutan sprack efter första stenskottet, nu sprack även glastaket efter vad jag kan se första lilla stenskottet, det är som en liten nålsöga, men likväl i sprickan. 6400kr plus moms kommer det landa på för min del.

Avbokade i alla fall Polestar uppgraderingen, är så sjukt besviken. Pengarna får gå till att fixa undermåligt glas.
#1245818
Har ikke hatt noen problemer med verken frontrute eller panoramatak her så langt. Har imidlertid en e-Golf og en RAV-4 i tillegg, begge disse har fått ødelagt frontruten det siste året. Golfen var 2 uker gammel da den måtte byttes.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]