Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fieskmask
#1244005
Hej alla.

Fick min nya V90 i Onsdags och det är en mycket trevlig bil lär jag säga.
Allt fungerar fläckfritt från just en sak, musikuppspelning via BT.

Musiken kommer ja, men jag får ingen information vilken låt det är, kan inte ändra låt på instrumentpanelen och måste då ta upp telefonen för att byta låt (kan nämna att jag kör med hederliga mp3or).
Detta fungerade klockrent på min V70 med att byta låt, höja och sänka och all information fanns på skärmen.

Någon mer som erfara detta?
Kör med en Sony Xperia XZ2 men som sagt, det fungerade perfekt med V70n.

Tack på förhand :-)
av hyde67
#1244138
Själv använder jag BT bara för Storytel, men har ett annat problem, för att kunna starta audio över BT så måste jag gå in i Sensus BT inställnigar för min telefon och välja bekräfta för att få igång det, kan man få den att komma ihåg automatiskt att audio över BT är tillåtet? Luren jag har är Samsung S9+ om det nu har med saken att göra.

/Kari
#1244205
HitTheRoadJack skrev: fre 13 apr 2018, 19:09 Den inbyggda Spotify ger absolut bäst ljud. IOM det har jag i allafall lämnat BT till endast mobilkoppling.
Är lite av en motståndare till Spotify.
Kvalitén på mp3orna är perfekt, dock vill jag kunna byta låtar och se info, det är allt :sick:
av AndS
#1244206
Prova att ladda ned dina MP3 på ett USB och anslut för att se om det blir skillnad. Jag kör både Spotify och sedan alla gamla MP3 med ett USB som alltid sitter på plats.
Känner inte igen dina problem med att köra USB.
#1244209
AndS skrev: lör 14 apr 2018, 07:23 Prova att ladda ned dina MP3 på ett USB och anslut för att se om det blir skillnad. Jag kör både Spotify och sedan alla gamla MP3 med ett USB som alltid sitter på plats.
Känner inte igen dina problem med att köra USB.
Oki ska testa det under dagen, tack :-D

IMG_4632.jpeg Om jag står på vä[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]