Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#1246071
Haha, ja, A6 Allroad (jag har facelift med navi i kombiinstrumentet etc.) kändes grymt fräsch mot XC70 för ett par år sen, och gör väl fortfarande, men gammal jämfört med V90 och nya 5-serien och E-klass... sådär håller det på. Touareg III lär få ganska många bilar att kännas gamla snart, inkl. V90, den ser grymt fräsch ut, inte minst på insidan...
av Linqid
#1246076
Jag vet ett antal f.d. Audi-förare som bytt till V90 eller V90 Cross Country vid senaste bytet, och det är leasingbilar i samtliga fall. Jag upplever inte samma "flykt" (i brist på bättre ord) från BMW eller Mercedes, och förutom att såväl 5-serie som E-klass är nya och fräscha så tror jag att det även beror på att Audi-förare generellt (åtminstone tjänstebilister) är mindre märkestrogna (och kan därmed byte märke igen nästa gång). Men det är bara en personlig iakttagelse/uppfattning.

Oavsett vilket så känns utgående A6 helt klart gammal nu, och har så gjort ett tag, och A4 är en riktigt könlös skapelse även om det är en väldigt trevlig bil.
Användarvisningsbild
av Derank
#1246078
Kommer ny a6a inom kort. Och den är riktigt fin i interiören.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Robbi
#1246081
Vardelos skrev:V90CC plus, D4 AWD business advanced, VOC paket, teknikpaket och lite annat.
Vit.
Plockade ut den för ca 2 månader sedan
Jaha, dig har jag sett och du är nog ensam med vit i stan. Tyvärr har jag sett två stycken till med min färg, en brun och en osmium gray finns också. Så sammanlagt tre Saville, en osmium, en brun och en vit åker omkring regelbundet, som jag har sett. Sedan har jag sett några till men inte ofta, de kan vara lite utsocknes.

Jaja, märkligt vad man noterar, däremot de vanliga V90 tittar jag inte ens efter längre, de är för många.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]