Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mrks
#1317994
Nu är det min tur också, detta verkar ju inte vara ett ovanligt fel på våra bilar. Verkligen tråkigt på en "premiumbil".
#1318003
Mrks skrev:Nu är det min tur också, detta verkar ju inte vara ett ovanligt fel på våra bilar. Verkligen tråkigt på en "premiumbil".
Mitt modem började spöka men efter ett besök o mjukvaro uppdatering, det finns tydligen en specifik fix, så fungerar det till 99%

Felanmäl o boka verkstad för att uppdatera.
#1318020
Lämnade in min (V90 -18 3500 mil) imorse pga att WiFi lagt av för några dagar sen, och jag 2 gånger fått upp att "VOC service krävs". De menade att det bara var en uppdatering som skulle till - skulle ta 15 min. Tog 3 timmar och slutade med att bilen gick i vad verkstaden nämnde som "dvala" (vad nu det betyder). Åkte därifrån i en lånebil och fick besked nu på eftermiddagen att de hade beställt nån del/komponent som förhoppningsvis kommer imorgon.
#1318066
Mrks skrev:Nu är det min tur också, detta verkar ju inte vara ett ovanligt fel på våra bilar. Verkligen tråkigt på en "premiumbil".
´

Volvo har verkligen lång väg att bli en "premiumbil" :-/
#1318073
leiwi skrev:
Mrks skrev:Nu är det min tur också, detta verkar ju inte vara ett ovanligt fel på våra bilar. Verkligen tråkigt på en "premiumbil".
´

Volvo har verkligen lång väg att bli en "premiumbil" :-/
Enda premium Volvo har är tyvärr prislappen... Kvalitén är under all kritik för en bil i de här prisklassen (ja, jag äger en Volvo själv) ...

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

#1318102
TuneIn använder jag aldrig i bilen, bara hemma, men Spotify i bilen startar sedan en lång tid mellan 10-30 sek.
#1318108
Mitt Internet och VOC la av för 2 veckor sen, provade ny mjukvara på Volvo men det hjälpte inte, ny modembox beställd och det går på garantin då bilen är 18 månader gammal.
Är ju en leasing bil så det hade inte drabbat mig ekonomiskt, men man saknar Internet när man väl vant sig vid det.
Öppna bilen

Nädå, inga risker. 2an kommer raka sp&[…]

Både och iofs, men i det här fallet &au[…]

Nu har jag äntligen fått tillfälle[…]

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]