Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dozking
#1241255
Hej,

Har problem att få internetuppkoppling via bilmodemet. Fungerade på morgonen, men när jag skulle hem från jobbet så var det kört. Trodde först det var slut på surf. Men testade simkortet på min bärbara och det fungerade perfekt. Satt tillbaka det och provade att hoppa fram och tillbaka med att slå på och av internet via bilmodem utan resultat. Någon som har tips? eller är det att boka tid igen för ominstallation av mjukvara. Fick ny mjukvara senast den 21/2.
#1241258
dozking skrev:Hej,

Har problem att få internetuppkoppling via bilmodemet. Fungerade på morgonen, men när jag skulle hem från jobbet så var det kört. Trodde först det var slut på surf. Men testade simkortet på min bärbara och det fungerade perfekt. Satt tillbaka det och provade att hoppa fram och tillbaka med att slå på och av internet via bilmodem utan resultat. Någon som har tips? eller är det att boka tid igen för ominstallation av mjukvara. Fick ny mjukvara senast den 21/2.
Samma sak hände mig idag. Nu på kvällen runt kl åtta fungerade det igen. Jag tog inte ut sim kortet. Jag har Telenor.
#1241264
Cokeisit skrev:
dozking skrev:Hej,

Har problem att få internetuppkoppling via bilmodemet. Fungerade på morgonen, men när jag skulle hem från jobbet så var det kört. Trodde först det var slut på surf. Men testade simkortet på min bärbara och det fungerade perfekt. Satt tillbaka det och provade att hoppa fram och tillbaka med att slå på och av internet via bilmodem utan resultat. Någon som har tips? eller är det att boka tid igen för ominstallation av mjukvara. Fick ny mjukvara senast den 21/2.
Samma sak hände mig idag. Nu på kvällen runt kl åtta fungerade det igen. Jag tog inte ut sim kortet. Jag har Telenor.
Ok, då kanske det fungerar imorgon då. Hoppas på det. Jag har Telia.

//Fredde
#1241274
Japp samma här för min XC60 -17. Har Telenor.
Står att apparna inte är tillgängliga för tillfället och bör kontrollera internetanslutningen.
Men jag kunde surfa via bilens Wi-fi hotspot så det bör definitivt vara ett problem med Volvos servrar.

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]