Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1241586
dozking skrev:Fungerade för mig imorse, bilen är väl inställd att surfa via Volvos servrar.
Lite humor det där faktiskt. Jag hade enorma proiblem när jag fick mitt tvillingkort, abonnemanget fastnade nånstans i Telenors servrar och det tog en månad innan dom lyckades få igång det, efter massor med samtal till support och byte av kort osv osv.

Så när internetsymbolen i bilen var kryssad tänkte jag att det börjat krångla igen och ringde Telenor direkt, sur som en citron. Någon stackars tekniker fick slita rejält med att kolla igenom abonnemanget och starta om och greja... självsäkert sa jag att kortet funkade fint i telefonen, för det hade det ju gjort sist.

Nästa gång ska jag nog försöka låta bli att dra förhastade slutsatser :)
#1304305
Fick samma problem på min V60 år 2018 och har Telenor. Hade den inne på nybilsservice och då uppdaterade de mjukvaran, efter det försvann uppkopplingen till det interna bilmodemet. Fick komma in på service igen , givetvis utan kostnad, men de lyckades inte fixa det då heller trots att de snurrade tillbaka mjukvaran teknikern trodde att det kunde vara en styrbox/enhet som var trasig och skulle beställa en sådan. Han skulle ringt idag och bokat en ny tid till mig, men ringde inte. Han sa att de kunde vara svåra att få tag på och ta lite tid.

För det är väl ingen som löst det än själv?
//Lars
#1304308
Borntofun skrev:Fick samma problem på min V60 år 2018 och har Telenor. Hade den inne på nybilsservice och då uppdaterade de mjukvaran, efter det försvann uppkopplingen till det interna bilmodemet. Fick komma in på service igen , givetvis utan kostnad, men de lyckades inte fixa det då heller trots att de snurrade tillbaka mjukvaran teknikern trodde att det kunde vara en styrbox/enhet som var trasig och skulle beställa en sådan. Han skulle ringt idag och bokat en ny tid till mig, men ringde inte. Han sa att de kunde vara svåra att få tag på och ta lite tid.

För det är väl ingen som löst det än själv?
//Lars
Ursprungsposten är ett år gammal och jag uppfattar det som man hade ett generellt problem.
Mitt internet har fungerat sedan december när jag köpte bilen med ett par incidenter när jag inte fått kontakt vid uppstart varpå jag har fått klicka ur och i modemet.
Men det var ett par veckor jag såg det senast.
#1317468
Hej! Har haft min V90 i drygt en vecka nu. (Sprillans ny men lagerbil...). Från att uppkopplingen fungerat till- och från verkar nu modemet lagt av helt, för man kan inte ens välja att aktivera det under inställnings-menyn. Testar att koppla ur kontakten på baksidan i några timmar för att se...
Akut behov av att det ska fungera då jag behöver "milen" vid mina körningar i tjänsten - som nu inte längre tycks registreras i Volvo On Call -appen!
#1317474
Min V90 är, snart tre år gammal och har passerat 10 000 mil. Nu har styrboxen till Volvo On Call lagt av så internetkopplingen via bilmodemet fungerar inte. Inte heller kopplingen till appen i telefonen. Styrboxen kostar 22 papp att byta säger verkstaden. Det är en leasingbil så de får ta kostnaden men surt ändå.
#1317500
fredbjor skrev:Hej! Har haft min V90 i drygt en vecka nu. (Sprillans ny men lagerbil...). Från att uppkopplingen fungerat till- och från verkar nu modemet lagt av helt, för man kan inte ens välja att aktivera det under inställnings-menyn. Testar att koppla ur kontakten på baksidan i några timmar för att se...
Akut behov av att det ska fungera då jag behöver "milen" vid mina körningar i tjänsten - som nu inte längre tycks registreras i Volvo On Call -appen!
Provat norsk reset? (bryta strömmen)
#1317793
Eritom skrev: tis 21 maj 2019, 07:24 Min bil fikk ny VOC enhet og software nå etter 8300 mil og 1,5år...
Min mekaniker visste precis vad problemet var när jag beskrev felet och sa att VCC-enheten hade lagt av. Tyder på att det är ett vanligt fel.
#1317798
Hur kan byte av VCC kosta över 20000 kr, låter underligt.
Enheten kostar ca 9000 kr om man skaffar en begagnad, och resten skulle vara arbetstid?
31368954

Men det är klart, om man sätter in en helt ny enhet så kostar den troligen runt 19000 kr.
Vi som beställt nya XC60

Mycket nöjd med Platinum Grey. Har en ton av […]

Leasing bildäck

Det låter som någon slags missför[…]

Säger det något särskilt att det k[…]

Hej alla Volvovänner. Jag har en 745 -90 med[…]