Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1239256
Min '18 V90T8 har blitt veldig dårlig til å regulere temperatur. Det startet for noen uker siden, og bilen har vært inne og fått kalibrert spjeld, uten at det hjalp (fikk ny SW, så nå virker ikke setevarme og rattvarme ved forkondisjonering lenger da :twisted: )

Jeg målte temp forskjellige steder etter 15 min forkondisjonering og 15 min kjøring:

Innstilt temp: 18 grader
Lufttemp ved ratt: 22 grader
Lufttemp i fotbrønn: 10 grader.
Lufttemp spjeld v venstre vindu: 50 garder
Lufttemp spjeld venstre midkonsoll: 35 grader.

Er det noen som opplever det samme?
#1239420
Xanthopteryx skrev:Jag har nämligen tidigare haft någon skum bugg som gjorde att den reglerade skumt - troligen när parkeringsvärmaren varit på. När man slog av fläkten helt och sedan auto igen så funkade det bra.
Hjalp ikke. Temp rett under speilet. BildBildBildBildBild

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
#1240208
Nå har jeg målt litt til og da rett ved gitteret hvor AC trekker inn luft for å måle temp.

Pga stor tempforskjell mellom fotbrønn og resten av kupeén, havner dette innsuget i skiktet mellom 10 grader i fotbrønn og 30 grader resten av kupeen.
#1246550
skyrazer skrev:Vad säger Volvo-verkstaden?
De sier det skal være sånn. En teknikker sitter altså i bilen etter å ha kjørt i 40 minutter og sier det skal være 26 grader i kupeen med klimanlegget stilt inn på 18 grader.

Jeg angrer jeg ikke brukte min vanlige ÅF, for å si det sånn.

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]