Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1301616
Ilduce77 skrev: sön 24 feb 2019, 09:27 JJag körde på Extrem ljudkvalitet på TuneIn, men det ville inte systemet av någon anledning och det stod anslutningsfel och jag fick sänka till Hög kvalitet. Men det var samma sak när jag körde över wifi.
Jag upptäcke samma sak häromveckan, men det gällde enbart för SR-kanaler (P3, P4) medan andra kanaler fungerade OK.
#1301668
Ilduce77 skrev:Flera har testat 3 i bilen och det förbrukar ändå data. Verkar inte som att 3 kan identifiera att det är Spotify som bilen använder datatrafiken till, utan att det bara bilen i stort som förbrukar.

Beror kanske på att 3 endast kan identifiera Spotify i Android eller ios och inte i sensus.
Det stämmer inte, det syns när man går in på se Tre app, att det har registrerats som musik och därmed ingen kostnad eller förbrukning av den vanliga Wifipotten. Jag har ett kort från Tre på 5 Gb månad (150 spänn i månaden) och det tar aldrig slut.
#1301679
Robbi skrev: tis 26 feb 2019, 22:41
Ilduce77 skrev:Flera har testat 3 i bilen och det förbrukar ändå data. Verkar inte som att 3 kan identifiera att det är Spotify som bilen använder datatrafiken till, utan att det bara bilen i stort som förbrukar.

Beror kanske på att 3 endast kan identifiera Spotify i Android eller ios och inte i sensus.
Det stämmer inte, det syns när man går in på se Tre app, att det har registrerats som musik och därmed ingen kostnad eller förbrukning av den vanliga Wifipotten. Jag har ett kort från Tre på 5 Gb månad (150 spänn i månaden) och det tar aldrig slut.
Perfekt! Då var det löst.. 😀👍🏻 Bra när någon kan säga med säkerhet..
#1301680
rogsme skrev: tis 26 feb 2019, 18:43
Ilduce77 skrev: sön 24 feb 2019, 09:27 JJag körde på Extrem ljudkvalitet på TuneIn, men det ville inte systemet av någon anledning och det stod anslutningsfel och jag fick sänka till Hög kvalitet. Men det var samma sak när jag körde över wifi.
Jag upptäcke samma sak häromveckan, men det gällde enbart för SR-kanaler (P3, P4) medan andra kanaler fungerade OK.
Så var det för mig också.. Endast Sveriges radios kanaler som strulade. Allt annat funkade fint på Extrem..

Sveriges radios kanaler kanske sänds ut med högre kvalitet än bandit rock och kräver mer? Eller något.... Är ju inte någon nätverkstekniker precis.. 😁
#1306422
Jag köpte "WiFi To Go" från Tele2. Ett separat simkort som laddas med en datamängd som är giltig i 365 dagar.
30Gb - 349kr
60Gb - 449kr
https://www.tele2.se/handla/mobilt-bredband-4g

Kör man med internetdelning via blåtand så får du inte mer än ca 1Mbit/s i bandbredd, så om man verkligen vill köra från sin egna mobil är WiFi-delning det enda jag kan rekommendera.
#1306644
Ilduce77 skrev:Vad innebär det i praktiken? Bild

Blir det bättre ljud med wifi-delning, än internetdelning över blåtand?

Man kanske ska testa ditt förslag med wifi to go..
Det bli bättre ljud med Spotifyappen än Spotify via blåtand. Vad som blir snabbast internetdelning kan jag inte svara på. Telefonen har 4G, bilens modem 3G men överföring via blåtand stjäl hastighet.
#1306658
Robbi skrev: fre 22 mar 2019, 18:29
Ilduce77 skrev:Vad innebär det i praktiken? Bild

Blir det bättre ljud med wifi-delning, än internetdelning över blåtand?

Man kanske ska testa ditt förslag med wifi to go..
Det bli bättre ljud med Spotifyappen än Spotify via blåtand. Vad som blir snabbast internetdelning kan jag inte svara på. Telefonen har 4G, bilens modem 3G men överföring via blåtand stjäl hastighet.
Bilens modem är 4G:

viewtopic.php?t=136604
#1306717
Ja, att det blir sämre ljud när man ansluter mobilen via blåtand och spelar Spotify-appen som man har på sin telefon och streamar ljudet till stereon, jämfört med att spela Spotify-appen i sensus är tydligt. Det är ljusår bättre.

Men kan någon svara på om det blir skillnad på ljudet om jag använder Spotify-appen i sensus och bara delar internet via blåtand respektive om jag delar internet via wifi hotspot?
#1307142
Gorban skrev:
Robbi skrev: fre 22 mar 2019, 18:29
Ilduce77 skrev:Vad innebär det i praktiken? Bild

Blir det bättre ljud med wifi-delning, än internetdelning över blåtand?

Man kanske ska testa ditt förslag med wifi to go..
Det bli bättre ljud med Spotifyappen än Spotify via blåtand. Vad som blir snabbast internetdelning kan jag inte svara på. Telefonen har 4G, bilens modem 3G men överföring via blåtand stjäl hastighet.
Bilens modem är 4G:

viewtopic.php?t=136604
Ok, så är det nog, tycker att min MY17 är snabbare än min förra MY15.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men de[…]

Sprutar från backventilen bakom höger b[…]

Vi som beställt nya XC60

Mycket nöjd med Platinum Grey. Har en ton av […]

Leasing bildäck

Det låter som någon slags missför[…]