Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av calgot
#1237637
GoranP skrev:För info - Xanthopteryx. Jag hade ett sådant problem med min bil i december. I januari var bilen inne på verkstan för just detta. Dom försökte olika saker, först med liten, lokal reset, sedan komplett "fabriksåterställning", utan det hjälpte. Det slutade med att dom fick byta en kommunikationsmodul, därefter fungerade det fint. Kontakten med bilen via VOC gick därefter väldigt snabbt, jämfört med innan, att sätta en timer fixades på 2-4 sek, jämfört med drygt 10 innan.
Intressant att du fick VOC att bete sig som man förväntar sig (fattar inte att det ska vara så segt att göra nåt via appen!)

Håll oss gärna underrättade om ni hör nåt mer.
av Picapica
#1238220
Laddade ner kartan på ett USB satte in i vitmarkerade uttaget den börjar att uppdatera. Efter någon sekund kommer det upp att uppdateringen är pausad. Kommer inte vidare startat om systemet två ggr. Samma sa står uppdatering pausad jag tar ut USB inget händer.
Min karta är intetillgänglig Vad göra?
av oldtimersmc
#1240304
skall testa när tid dyker upp
av TommySim
#1241211
Laddade ned den senaste kartuppdateringen och installerade i förra veckan. Tyvärr verkar Waze fortfarande överlägsen :-). Jag kan inte släppa Waze, trots att det verkligen är ett lyft med V90:ns skärm och visualisering (jämfört med min förra XC70). Waze är bäst! Någon som håller med? Eller någon som har någon annan navigator som är bättre?
Användarvisningsbild
av Robbi
#1241277
TommySim skrev:Laddade ned den senaste kartuppdateringen och installerade i förra veckan. Tyvärr verkar Waze fortfarande överlägsen :-). Jag kan inte släppa Waze, trots att det verkligen är ett lyft med V90:ns skärm och visualisering (jämfört med min förra XC70). Waze är bäst! Någon som håller med? Eller någon som har någon annan navigator som är bättre?
Vad är Waze?
av TommySim
#1241443
Waze är en navigator i mobilen. En gratisapp. Ägd av Google tror jag. Den samlar in trafikdata från alla mobiltelefoner (förerträdesvis Android) men även Apple tror jag. Med denna info har den massor av trafikdata som den använder vid beräkning av körväg. Jag använder den varje dag till och från arbetet enbart för att bli guidad den optimala vägen. Jag tycker inte om att hamna i köer... Ibland blir det ju tyvärr köer ändå pga det tar längre tid att köra runt.
av Psyko
#1241555
Kan också varmt rekommendera waze. Kör waze både via Android och IOS och det fungerar lika bra oavsett. Den stora fördelen med waze är användardatan som man delar mellan varandra. Åker man på en väg som inte finns i waze kan man asfaltera den, olyckor, vägarbeten, köer, poliskontroller osv kan användarna rapportera in snabbt o enkelt. Sen Google köpte det har det bara blivit bättre. Sök funktionen för att hitta är fantastiskt bra tycker jag. Kan varmt rekommendera och ju fler som använder den desto bättre blir den


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]

Står det någonstans på Volvos he[…]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej, jag har en V70 2010 1.6 som i volvo-servicen[…]