Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rackarn
#1237140
Hej!

Fick min V90 igår och körde hem den, kändes otroligt bra! Lättstyrd, härligt låg och sätet kändes som en kaptensstol (efter lite inställningar)

Idag körde jag 20 mil på E18. Herregud vilket j*vla vägljud! Ärligt talat så är detta det värsta sedan min -81 Jetta som jag körde med hörselskydd när jag körde längre sträckor.

Tilläggas bör att sista 3 bilarna har vart Volvo och jag har vart otroligt nöjd!

Jag har god lust att reklamera bilen, men självklart så ska de få chansen att rätta till vad det nu kan vara (Om det nu är nåt)

Har kört en ny V60 i väntan på denna och inte trodde jag att den skulle vara tystare (hade också dubb)

Någon mer som blivit chockad?

Info om bilen: D3 Awd Business Advanced med Pirelli Ice Zero dubbade vinterdäck 225/55/R17
av Rackarn
#1237164
Har fått bekräftat från andra håll (Volvo personal) att det är däcken och att just dessa har vart ett väldigt stort problem, skall lindras efter 200 mil men jag vette fan om det är värt att chansa. Har fått erbjudande om byte till friktion men jag vet inte, jag tog ju dubb av en anledning, kommer köra 5000 mil per år och en del i norrland.

Ni som har V90 och är nöjda med däcken, vad har ni för däck?

Speca gärna typ "225/55/17 Hakka 8 Dubb/dubbfritt" och om ni vet, årtal

Är jättetacksam för svar då jag lär återkomma till Volvo snart!
av Rackarn
#1237166
Xanthopteryx skrev:Har du kollat däcktrycket?
Jag hade måttliga 3,2 bar... i den med lägst tryck :-p
Har inte gjort det, ska göra det imorgon. Vad bör det vara?
Användarvisningsbild
av Briander
#1237173
Däcken ja, har varit otroligt mycket däckproblem kopplat till Pirelli på S/V90. Främst vibrationer av olika anledningar men även däckljud som sagt. Det har tagit mycket tid på jobbet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 32

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]