Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1233092
Har haft problem med att regnsensorn inte fungerat så bra på vår V90, 2018.
Den jag hade på Mazda 6 2010 fungerade bättre.

Nu har bilen varit inne för lite olika fix och bland annat detta sågs över.
Han noterade att det var lite bubligt konstigt på den del man sätter mot rutan, vlket mycket väl kan störa ut så som en regnsensor fungerar.
Den är nu bytt och preliminära tester visar på en markant förbättring!
Dessutom låg en konstig fet hinna på glaset, både insida och utsida, vilket kan till slut fick bort. Detta har varit sedan leverans och jag har själv haft mig att försöka smeta ut denna hinna med flertalet tvättningar, men nu verkar allt borta.

Bara ett tips till andra osm kanske också har en dålig regnsensor.
#1233113
Kan lägga till att min xc90 2018 hade också dålig Regnsensor. Hade massa mjukvarufel på bilen så jag lämna in för uppdatering av samtliga mjukvaror.

Min Regnsensor va väldigt sen att starta. Fick köra manuellt ibland.

Tips är att be verkstaden att kolla bilens mjukvara.
Enligt mekanikerna hade jag flertalet felkoder osv som låg kvar efter att bilen hade levererats till mig kanske 10-15 vad jag såg på listan . Mekanikerna sade att dessa borde ha åtgärdats innan leverans.
#1254942
Upplever min regnsensor på V90 som undermålig. Flaxar när rutan är torr och låter rutan bli genomblöt när det regnar, ibland. Svaret man får på serviceverkstaden är att om det inte finns några felkoder så är det inte något fel.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]