Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1236479
X3JA skrev:Jag har diffusern installerad. För mig fungerar det "ok" med att sparka under sensorn. Den sitter kanske 2 dm bakom vänsterhjulet.


Vid sidan om vänster utblås menar du, typ mellan blåset o draget...
Användarvisningsbild
av Dex
#1236685
Cameljointen skrev:Funkar fint nu när jag fattat att jag behöver ta ett steg tillbaka efter fotrörelsen :x :lol:
Tydligen en återkommande fråga här på forumet. :)
Nej det är inte det som gör det.
Det ska inte vara några svepande rörelser heller som ÅF lär ut.
Jag hade med jätte problem innan.
Nu fungerar det 100%.
Lösningen är att vifta rakt fram och tillbaka med foten(maxtid 1sek) direkt under backsensorn till vänster om mitten.
Gör man det för sakta så är det inte säkert att det fungerar.
Jag fick tipset av någon här på forumet för ett tag sedan.
Tror det var Xanthopteryx.
Testa det.
#1573981
Återupplivar tråden i hopp om att få veta vad det är för artikelnummer på sensorn ? Någon som vet möjligtvis ? Försöker mig på sprängskisser men hittar inte, inte heller på bildelsbasen :/.

Volvo V90 MY19 D4 Mom Adv SE
#1574029
Tackar ! Jo du har rätt i det du säger men grejen är den att bilen har rullat som taxi och på de flesta taxibilarna så rycker de sensorn eftersom den annars åker ned på kunders huvuden ibland när den känner för det osv osv.
#1574099
Inte bara en vanesak, de tidiga krånglade förutom att det var svårt att hitta rätt metod. Det är en ny sensor sen något år tillbaka, nu kan man inte misslyckas.
#1575368
Känner att jag bör uppdatera kring hur det har gått om någon annan hamnar i samma sits som mig. Problemet var icke sensorn eller programmering eller dylikt. Det vart kabelbrott :( Tydligen så rycker PST kablarna för taxibilarna när förarna klagar på att luckan åker ned på kundernas huvuden.
EGR kylare 2,0 D

Har rengjort egr kylaren och ventilen på min[…]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]