Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hypoxia
#1442843
Sparkar lite på den här tråden inför nästa vinter eftersom jag fick feeling idag när snöstormen drog in :)

Jag har tidigare bytt mina baklås vid två tillfällen, båda med samma "generation 2"-lösning och båda har slutat fungera följande vinter. I slutet av den här vintern bytte jag ytterligare en gång och nu är det faktiskt en generation 3 som monterats precis som nämnts tidigare i tråden :)
Den är markant mer genomarbetad. Om tidigare lösning mer var som en låskista med en kondom över så är den nuvarande lösningen betydligt mer påkostad. Om den är bättre? Det får vi se nästa vinter...
Bilia tog i alla fall bytet ytterligare en gång utan att knota och jag hoppas verkligen att det kommer funka den här gången.
Användarvisningsbild
av rylle
#1442954
Fick också mina bytta rakt av... fick fel indikation men mekaniken funkade... den gången. Bara att hålla tummarna...
av wahlin
#1523355
Hejsan!
Har nyligen skaffat en Volvo V60CC D4 2020.
Idag gick det inte att öppna höger bakdörr och jag fick även upp ett meddelande "barnlås, service erfodras" när jag åkte iväg. Låset hade frusit!
Lyckades sedan öppna dörren från insidan men då kunde jag inte låsa istället. Efter lite värmande med hårfön i dörrgången hoppade det dock igång.

Då jag har Volvo Selekt på bilen tänkte jag ringa Volvo imorgon och begära nya lås till bakdörrarna.
Är det någon som har koll på artikelnummer för den nya (förhoppningsvis bästa) förbättrade modellen som man ska kräva att få installerad?
Är det även någon som fått den senaste varianten monterad och kan verifiera att den åtgärdar problemet?

Mvh
Användarvisningsbild
av sewen
#1523375
Det här är så märkligt. Har läst om flera som INTE får detta åtgärdat från Volvo. Trots Selekt. Är ju typexemplet på konstruktionsfel! Så pinsamt av Volvo och skulle be alla anslutna verkstäder att fixa det rakt av när nån kommer in med problemet. Pinsamt för en bil som ska klara nordiskt klimat.
av wahlin
#1523416
Någon som har koll på följande frågeställningar?
Är det någon som har koll på artikelnummer för den nya (förhoppningsvis bästa) förbättrade låsvarianten?
Är det även någon som fått den senaste varianten monterad och kan verifiera att den åtgärdar problemet?
av Kimmen90
#1523459
wahlin skrev: fre 16 dec 2022, 09:42 Någon som har koll på följande frågeställningar?
Är det någon som har koll på artikelnummer för den nya (förhoppningsvis bästa) förbättrade låsvarianten?
Är det även någon som fått den senaste varianten monterad och kan verifiera att den åtgärdar problemet?
Dessa fick jag monterad, fungerar mycket bättre
Bilagor
20220126_192229.jpg
20220126_192229.jpg (1.55 MiB) Visad 650 gånger
av Camelen
#1523485
wahlin skrev: fre 16 dec 2022, 09:42 Någon som har koll på följande frågeställningar?
Är det någon som har koll på artikelnummer för den nya (förhoppningsvis bästa) förbättrade låsvarianten?
Är det även någon som fått den senaste varianten monterad och kan verifiera att den åtgärdar problemet?

Jag fick dem installerade i vår förra V90CC och efter det hade vi inga problem med frusna bakdörrar.
av wahlin
#1523610
Tack så mycket för feedback, var inga som helst problem att få detta inbokat och ordnat på min bil med Volvo Selekt. Hoppas man slipper problem framöver med nya lösningen :)
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 37
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]