Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1430792
least skrev: tor 18 feb 2021, 13:09 Bo, detta är inte din privata blogg-sida.
Om du vill fördjupa dig i just din syn på Volvos hantering av låsen, skriv en egen tråd.

Du har väl inte drabbats av trasiga lås på din V90?
Ja jag får väl göra det.
Nä men jag kan kanske drabbas snart, har ju en V90 T6 Recharge på gång... vi får väl se... Inte säkert jag skriver nåt här då om jag drabbas för vissa verkar inte gilla vad jag skriver. Hej då på ett tag. :-)
/Bo
Användarvisningsbild
av Danzi
#1430857
Volvo har tydligen gjort om låsen flera ggr. Den variant som installerades i min bil idag är inklädda ungefär som ett mobilskal. Att fukt letar sig in i dörrarna går inte att lösa i denna modellgeneration. Låt oss hoppas att Volvo tar lärdom i framtida konstruktioner. 10200 kr betalade jag för kalaset.
av HerrDödén
#1430920
Fick besked att Volvo byter mina lås i bakdörrarna, 100% goodwill.

Bilen är en V90 MY17 av tidig modell som lämnade bandet 2016. 6000 mil på mätaren.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1430931
En bekant som har en V90 CC från 2018 fick nu i dagarna alla sina låskistor bytta. Både fram och bak utan kostnad.
Användarvisningsbild
av Danzi
#1431146
least skrev: tor 18 feb 2021, 19:00 Artikelnummer på dessa nya kistor?
VO 32310872 och VO 32310873. Jag var den sista som fick hjälp innan låsen tog slut hos verkstaden. Fick svävande besked om dessa lås är den senaste versionen.
av jfors
#1431641
Enligt min PST som bytte låsen på båda mina bakdörrar så är detta ett problem som är väldigt lokaliserat till områden som typ Göteborg (som i mitt fall) med väldigt fuktig luft. Min bil stod uppe i fjällen under julen med rejält många minusgrader och det var inga problem med dörrarna men så fort den kom ner till Göteborg så räckte det med -5 för att dörrarna skulle frysa och sluta fungera.

Jag bytte låsen nu precis innan jag åkte till fjällen igen v7. Innan jag åkte så var det stora problem med dörrarna men var inga problem uppe i fjällen denna gången heller trots ner mot -20 men eftersom de var bytta så är det ju svårt att veta ifall det hade något effekt.

Det är ju helt klart mycket torrare luft, behöver ju inte ens skrapa rutorna, i de regionerna så är kanske helt logiskt och att tex regn som kommer in i bilens dörr inte är alls ett lika stort problem som fuktig luft som kan leta sig in precis överallt.

Borde kanske stå i manualen att man inte får parkera för nära havet med bilen ;-)
Användarvisningsbild
av bem
#1431687
jfors skrev: mån 22 feb 2021, 13:30 ...
Borde kanske stå i manualen att man inte får parkera för nära havet med bilen ;-)
Men risk för en viss person kommer och säger att jag skall starta en egen tråd:
:-D - på att kanske undvika parkera nära havet. Rolig kommentar (av dig, jfors)
Så länge vi (du?) kan skämta lite åt låskistorna finns det kanske hopp om bättring vad det lider, time will tell.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 37
MartinS V60 D4 R-Design

Sedan är det ju faktiskt lite skoj att meka s[…]

Det här är en helt annan värld &aum[…]

Har kört 200 000 mil med sin Tesla Rekordbil[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-)