Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cokeisit
#1310492
Chilly skrev:Som jag har förstått det så är det samma gamla kistor som förut. Skillnaden är att det följer mefd ett gummiskydd som träs över kistan så att den blir tät mot vatten.
Min PST sa för ett år sedan att V70 hade gummiskydd på sina kistor. Man kan anta att det var någon bean counter som ansåg att det inte behövdes i 90 serien Bild
av Cokeisit
#1310521
TommyP86 skrev:Fast jag har fixat flera låskistor som frusit på v70 också. Jag tror de bara är skitdåliga på att lyckas.
Det var oxå en lösning som kom efterhand om jag inte minns fel, vet dock inte när den kom.
av xrider666
#1343920
Dags att ta upp denna tråd igen då vintern nalkas.
Min återförsäljare skulle återkomma till mig så fort dom hade en lösning på frusna bakdörrar på V90 men inte hört något ännu, detta var i februari och han trodde på någon månad bort...
Har någon fått detta åtgärdat under sommaren?
av LJN
#1343924
Min V90CC MY2019 var inne på 1-års service idag och PST sa att någon fix från Göteborg finns inte än? Så om någon har info om detta som jag kan tipsa sin PST så vore jag tacksam:) Hur länge kan man få detta på garanti? Säg att det inte kommer någon fix och bilen blir 2 år gammal?
av Lockis
#1343931
LJN skrev:Min V90CC MY2019 var inne på 1-års service idag och PST sa att någon fix från Göteborg finns inte än? Så om någon har info om detta som jag kan tipsa sin PST så vore jag tacksam:) Hur länge kan man få detta på garanti? Säg att det inte kommer någon fix och bilen blir 2 år gammal?
Eftersom att du har rapporterat det så är det redan ett garanti ärende. Sen om dem inte hinner lösa det inom dina 2 år på bilen är inte dina bekymmer.
Mao, rapporten om felet ska vara inne innan bilen blir 2 år för att vara ett garanti ärende.
Sen har man alltid möjlighet att reklamera i upp till 3 år på ursprungsfel men reklamation så blir det större bevis börda på dig.
av Gorban
#1343971
Freddy100 skrev: tor 24 okt 2019, 18:31 Räcker det inte att spreja silikon innan det blir minusgrader?
Det är inte gummilisterna som fryser. Det är hela låsmekanismen inuti dörren.
av LJN
#1343974
Lockis skrev: tor 24 okt 2019, 17:02
LJN skrev:Min V90CC MY2019 var inne på 1-års service idag och PST sa att någon fix från Göteborg finns inte än? Så om någon har info om detta som jag kan tipsa sin PST så vore jag tacksam:) Hur länge kan man få detta på garanti? Säg att det inte kommer någon fix och bilen blir 2 år gammal?
Eftersom att du har rapporterat det så är det redan ett garanti ärende. Sen om dem inte hinner lösa det inom dina 2 år på bilen är inte dina bekymmer.
Mao, rapporten om felet ska vara inne innan bilen blir 2 år för att vara ett garanti ärende.
Sen har man alltid möjlighet att reklamera i upp till 3 år på ursprungsfel men reklamation så blir det större bevis börda på dig.
Jag har påtalat mina problem för min PST, fine. Men var finns det noterat, om han avslutar sin anställning mm.?
Hur säkrar ni Era reklamationer och vet att dom finns i Volvo,s system?
av Lockis
#1343976
LJN skrev:
Lockis skrev: tor 24 okt 2019, 17:02
LJN skrev:Min V90CC MY2019 var inne på 1-års service idag och PST sa att någon fix från Göteborg finns inte än? Så om någon har info om detta som jag kan tipsa sin PST så vore jag tacksam:) Hur länge kan man få detta på garanti? Säg att det inte kommer någon fix och bilen blir 2 år gammal?
Eftersom att du har rapporterat det så är det redan ett garanti ärende. Sen om dem inte hinner lösa det inom dina 2 år på bilen är inte dina bekymmer.
Mao, rapporten om felet ska vara inne innan bilen blir 2 år för att vara ett garanti ärende.
Sen har man alltid möjlighet att reklamera i upp till 3 år på ursprungsfel men reklamation så blir det större bevis börda på dig.
Jag har påtalat mina problem för min PST, fine. Men var finns det noterat, om han avslutar sin anställning mm.?
Hur säkrar ni Era reklamationer och vet att dom finns i Volvo,s system?
Det där är en annan fråga. Du får be din PST göra en notering i service loggen. Då sparas det i "min volvo" och loggas på bilen. Sen ska det ju upprättas ett garanti ärende också.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 37

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...