Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CETT
#1298599
Hypoxia skrev:
CETT skrev:
Holloman skrev:Är det bara för XC90 och S/V90 det här är ett bekymmer eller finns det även på XC/V60?
Det är problem på XC60 med. Jag kan inte öppna vänster bakdörr från utsidan och en kollega har problem med både att öppna och stänga. Jag har haft bilen på verkstad men de gör inget åt problemet utan påstår att Volvo håller på med en lösning.
Jag svor inledningsvis över att det är helt skruvat att man köper en bil för ungefär miljonen och inte kan använda baksätet när det är kallt. Uppenbarligen så är i alla fall XC90 tillräckligt dyr för att man ska ha tagit fram någon slags lösning, alltid något att glädja sig åt i de svarta stunderna ;-)
Efter bytet så funkar i alla fall mina dörrar igen till skillnad från när man i väntan på reservdelar försökte att bara torka ur och smörja upp...
Min hade ett listpris på bara drygt 700 tkr så då får man väl räkna med att dörrarna bara går att öppna ibland och att verkstaden inte lagar det. Å andra sidan kompenseras jag för det nästan varje morgon då bränslevärmaren startar tjuvlarmet så ingen på gatan har kunnat undgå att lägga märke till min nya fina bil. :-D Får snart se om verkstaden kan fixa det på fjärde försöket. Kanske är det för att det ingår så många verkstadsbesök som Volvo blivit så mycket dyrare??
av Xanthopteryx
#1298626
Provat rikta om munstyckena lite? Mitt larm på V90 startar ALDRIG på grund av värmaren.
Däremot har den dragit igång två gånger när kameran jag har i framrutan ramlat ner (jaaa, jag skall fixa bättre fäste, men...orka...) och en gång när jag fjärrstartat motorn (det skall de faktiskt få ta upp mot Volvo nu på torsdag när jag skall in - sådant skall ju bilen fatta själv!)
av LJN
#1298933
Update från Skobes som fått info från Volvo att en lösning för frysna låskistor är klar runt V15:)
av Gorban
#1298939
LJN skrev: ons 13 feb 2019, 10:14 Update från Skobes som fått info från Volvo att en lösning för frysna låskistor är klar runt V15:)
Vecka 15? Den lösningen heter nog våren och plusgrader. :-D
av Vardelos
#1299086
Gorban skrev: ons 13 feb 2019, 10:26
LJN skrev: ons 13 feb 2019, 10:14 Update från Skobes som fått info från Volvo att en lösning för frysna låskistor är klar runt V15:)
Vecka 15? Den lösningen heter nog våren och plusgrader. :-D
Synd då v45 när dom märker att det inte var en hållbar lösning :x
Användarvisningsbild
av Chilly
#1301020
Nu har vi fått låskistorna bytta med det nya skyddet på i vår xc90. Nu vill jag ha minusgrader så man testa om det har blivit bättre.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1301648
andenm skrev:Är också sjukt trött på vänster bakdörr. Om jag glömmer bort mig vid typ -5 eller kallare och drar upp dörren så går den inte stänga, den bara svänger ut igen. Lösningen är att låta bilen gå med maxvärme i 15 min och ha ett spännband mellan bakdörrarnas handtag så dörren blir varm, då går den att stänga igen. Inte alls frustrerande när man har bråttom ...

Läge för att besöka verkstaden?
Jag tog det med servicen. De bytte låskistan och berättade att det var mycket vatten i den. Ring verkstaden!
av jofre8282
#1303426
Hej,
Jag har haft precis samma problem...det blev också så att ena bakdörren inte gick att stänga så jag fick åka 30 min hem i 10 minus med dörren på glänt.
Volvo tog denna på "goodwill" som dom säger så jag fick nya handtag på båda bakdörrarna på min XC90 2016 (tillverkad 2015/11).
Kolla med din Volvokontakt och se om Du kan få byta gratis.
av MBjerner
#1308711
Nu har tydligen Volvo kommit på en lösning. Ska in för andra gången och byta låskistorna bak när min verkstad får hem dom uppdaterade låskistorna.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 37

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]