- tis 16 jan 2018, 20:12
#1225987
Godkväll på er
Som sagt, efter att en okapabel arbetskollega tryckt sig in bredvid mig trots flera andra parkeringar lediga, fick jag ett gäng schyssta repor på bilen. Suck.
Det jag nu undrar om någon av er vet - "Plasten" på V90CC - Är den löstagbar, eller är den på något sätt fastmonterad i stötfångaren så det inte går att ta bort? Jag undrar nämligen för att jag är EXTREMT noga med min bil, självutnämnd bilvårdsexpert och bilvårdsentusiast. Spenderar en större del av min fritid med att hålla bilar fräscha, oftast bättre än många firmor, då det är min hobby, och jag har ingen tidspress på mig.
Anledningen till att jag undrar är för att jag ser hellre att man (skadeverkstaden) byter ut hela bakstöten mot en ny, fabrikslackad enhet, snarare än att man försöker lacka om denna. Då jag garanterat kommer märka skillnad, ev inte bli nöjd med resultatet. Är det så att plasten inte går att ta bort, så måste de ju självklart byta hela stöten, går den dock att ta bort misstänker jag att man kommer byta plasten, men sedan lacka om stötfångaren. Något jag gärna undviker. Ser helst att man byter till en ny del på en bil som gått 100mil, istället för att lacka om den.
Jag kommer annars täcka mellanskillnaden själv på den kostnaden som blir vid omlackad vs beställa ny färdiglackad.
Så, vad tror ni? Ber om ursäkt om jag låter arrogant eller sur, är oerhört less över hela situationen bara.
TLDR; Är den svarta "plasten" separat från det "lackade" på stötfångaren? Ser helst att man byter ut hela enheten, istället för att bara byta ut plasten och sedan lacka om resterande del, då jag garanterat kommer se skillnad mellan en handlackad stötfångare och en i övrigt robotlackad bil
Bild:
Som sagt, efter att en okapabel arbetskollega tryckt sig in bredvid mig trots flera andra parkeringar lediga, fick jag ett gäng schyssta repor på bilen. Suck.
Det jag nu undrar om någon av er vet - "Plasten" på V90CC - Är den löstagbar, eller är den på något sätt fastmonterad i stötfångaren så det inte går att ta bort? Jag undrar nämligen för att jag är EXTREMT noga med min bil, självutnämnd bilvårdsexpert och bilvårdsentusiast. Spenderar en större del av min fritid med att hålla bilar fräscha, oftast bättre än många firmor, då det är min hobby, och jag har ingen tidspress på mig.
Anledningen till att jag undrar är för att jag ser hellre att man (skadeverkstaden) byter ut hela bakstöten mot en ny, fabrikslackad enhet, snarare än att man försöker lacka om denna. Då jag garanterat kommer märka skillnad, ev inte bli nöjd med resultatet. Är det så att plasten inte går att ta bort, så måste de ju självklart byta hela stöten, går den dock att ta bort misstänker jag att man kommer byta plasten, men sedan lacka om stötfångaren. Något jag gärna undviker. Ser helst att man byter till en ny del på en bil som gått 100mil, istället för att lacka om den.
Jag kommer annars täcka mellanskillnaden själv på den kostnaden som blir vid omlackad vs beställa ny färdiglackad.
Så, vad tror ni? Ber om ursäkt om jag låter arrogant eller sur, är oerhört less över hela situationen bara.
TLDR; Är den svarta "plasten" separat från det "lackade" på stötfångaren? Ser helst att man byter ut hela enheten, istället för att bara byta ut plasten och sedan lacka om resterande del, då jag garanterat kommer se skillnad mellan en handlackad stötfångare och en i övrigt robotlackad bil
Bild:
Senast redigerad av 1 douglinds, redigerad totalt 0 gånger.