Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CarlRo
#1222426
En bekant som fått hem sin nya V90 valde till en sub och det är ett riktigt bra ljud så man undrar om det svindyra ljudpaketet verkligen är "nödvändigt". När man ställer ner suben på "0" så är ljudet i princip lika bra, och man kan kompensera lite med att höja basen, så är det värt att lägga till 5000 kr för denna sub? Någon som har erfarenheter eller åsikter om detta? (Mitt fönster för att ev. ändra min beställning är snart slut).
Användarvisningsbild
av Robbi
#1222429
CarlRo skrev:En bekant som fått hem sin nya V90 valde till en sub och det är ett riktigt bra ljud så man undrar om det svindyra ljudpaketet verkligen är "nödvändigt". När man ställer ner suben på "0" så är ljudet i princip lika bra, och man kan kompensera lite med att höja basen, så är det värt att lägga till 5000 kr för denna sub? Någon som har erfarenheter eller åsikter om detta? (Mitt fönster för att ev. ändra min beställning är snart slut).
Det är en riktig besvikelse, märks knappt någon skillnad. Skippa!
av Nystrom7
#1222443
Får nog säga tvärt om jag :) Fick en lånebil utan sub och tycker det var stor skillnad på ljudet mot i min. Jag tycker den är värd pengarna iaf och kommer lägga till den igen.
av falkn
#1222444
Jag tycker det är stor skillnad med subben, men det beror på vad man lyssnar på för slags musik. Subben jobbar väldigt långt ner i registret och det krävdes ganska mycket finlir med EQ:n för att få till ljudet bra.
av troubleshooter
#1222447
Nödvändigt är väl en basutrustad bil utan några tillägg, allt annat är optioner som bara du kan avgöra om det är värt eller inte, för min egen
del valde jag nog det mesta i tillägg utom HUD som sett ur min synvinkel inte gav något mervärde, skulle lätt betala för B&W systemet igen..
Mycket pengar men i min värld värt varje krona, det sägs att sub basen gör mycket för standard systemet om du inte bara lyssnar på SR P1.
av CarlRo
#1222479
Meningarna verkar gå isär. Det var mest att varken jag eller polarn tyckte det var någon direkt skillnad när vi drog ner suben till "0", det lät fortfarande bra och 5000 kr är ju 5000 kr, men blir ljudet avsevärt bättre så kan det absolut vara värt det, men det är det som är frågan :wink:
av Jensi
#1222499
CarlRo skrev:Meningarna verkar gå isär. Det var mest att varken jag eller polarn tyckte det var någon direkt skillnad när vi drog ner suben till "0", det lät fortfarande bra och 5000 kr är ju 5000 kr, men blir ljudet avsevärt bättre så kan det absolut vara värt det, men det är det som är frågan :wink:
Det var min slutsats också. Lånebilen hade stora ljudet o sen åkte det bort från beställningen men sub kvar. Senare så fick ja chans att prova utan sub o insåg att de pengarna lägger jag hellre på något annat. Nu kan jag inte ändra längre men känner att jag valde rätt denna gång.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1222524
Passa på ta subben då det inte går att eftermontera. Spara in på tillbehör som kan eftermonteras. Jag tog subb! Lyssnade noga mellan std, std + sub och bw. Bw gav enastående bättre ljud i hela kupén , i synnerhet i baksätet. Tyvärr hade jag inget budget för bw. The next best thing, std + subb. Subben lyfter ljudupplevelsen, med gundbas på plats låter diskanten mycket bättre.
av V70_2005
#1222566
Är den verkligen av när man drar ner den eller är den på en låg nivå? Hade nog inte nöjt mig med det enkla testet för att kunna säga "välj inte sub". Tror sub är ett fint komplement till standardsystemet.

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]