Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1221889
Utomlands säljer den nog OK men de jag pratar med hävdar att lyktorna påminner om Skoda vilket jag kan hålla med om. Vi har tre döttrar så enderas funkar inte om man skall åka långt. Vi åker längre sträckor varje sommar och därför funkar V90:n bättre.

Jag tycker Volvo har lyckats extremt bra med designen och har den snyggaste sedanen och även kombin bland konkurrenterna i samma prisklass. A6, 5-serie etc. Jag hade en av de första V90 i Warszawa/Polen och i början stannade tom folk och tog kort. Fortfarande ser jag att folk tittar och pekar och det är i en stad som jag vågar säga är lyxbilstätare än någon stad i Sverige.
av BiTu
#1221916
Racetwin2 skrev:Utomlands säljer den nog OK men de jag pratar med hävdar att lyktorna påminner om Skoda vilket jag kan hålla med om. Vi har tre döttrar så enderas funkar inte om man skall åka långt. Vi åker längre sträckor varje sommar och därför funkar V90:n bättre.

Jag tycker Volvo har lyckats extremt bra med designen och har den snyggaste sedanen och även kombin bland konkurrenterna i samma prisklass. A6, 5-serie etc. Jag hade en av de första V90 i Warszawa/Polen och i början stannade tom folk och tog kort. Fortfarande ser jag att folk tittar och pekar och det är i en stad som jag vågar säga är lyxbilstätare än någon stad i Sverige.
Personligen påminner bakljusen mig om Ford Scorpio...
Bilagor
Scorpio.JPG
Scorpio.JPG (62.56 KiB) Visad 743 gånger
Användarvisningsbild
av Dex
#1221983
Den som gillar mer "japan-look" :roll:
bmw-modelfinder-g30-posi-stage2-890x501.png
bmw-modelfinder-g30-posi-stage2-890x501.png (222.3 KiB) Visad 712 gånger
#1222900
Min helt egna personliga åsikt (så gå inte bärsärk efter min kommentar)

Jag tycker V90 är den snyggaste bilen som rullar idag, lite paket och utrustning så är det så man smälter.

Men S90 är för Citroen inspererad bakifrån, och jag tycker inte linjerna är bra i profil heller. Jag tycker att det är en av dom fulaste bilarna som rullar idag.
Jag ska inte vara så löjlig och säga att jag hellre kört runt i en skoda octavia än i en S90, för det är ju en lika trevlig bil att köra som V90, men ack så ful.

Sverige är ju ett kombiland, så det är lite vågat att köpa Sedan då det förmodligen inte haglar Sedan-sökningar på blocket = sämre andrahandsvärde. Det var kombi/sedan delen det, och då får man ju lägga på ful delen oxå.

Sorry.

Min åsikt. Den är säkert fel och dum, men min är den.
Användarvisningsbild
av Dex
#1222902
Vardelos skrev:Min helt egna personliga åsikt (så gå inte bärsärk efter min kommentar)

Jag tycker V90 är den snyggaste bilen som rullar idag, lite paket och utrustning så är det så man smälter.

Men S90 är för Citroen inspererad bakifrån, och jag tycker inte linjerna är bra i profil heller. Jag tycker att det är en av dom fulaste bilarna som rullar idag.
Jag ska inte vara så löjlig och säga att jag hellre kört runt i en skoda octavia än i en S90, för det är ju en lika trevlig bil att köra som V90, men ack så ful.

Sverige är ju ett kombiland, så det är lite vågat att köpa Sedan då det förmodligen inte haglar Sedan-sökningar på blocket = sämre andrahandsvärde. Det var kombi/sedan delen det, och då får man ju lägga på ful delen oxå.

Sorry.

Min åsikt. Den är säkert fel och dum, men min är den.
Ingen åsikt är fel.
Det är bra det finns så många märken att välja bland.
Smaken är som baken delad brukar det sägas. :)
Jag tycker de tyska bilproducenternas bilar ser lite gamla(retro) ut i designen ser inte riktigt 2018 ut.
Och lite japan-look på baklyktorna.(nu blir det säkert någon som stör sig) :shock:
Därför köpte jag ingen sådan.
Som sagt vi har olika smak och det är tur det.
#1222922
Vardelos skrev:Min helt egna personliga åsikt (så gå inte bärsärk efter min kommentar)

Jag tycker V90 är den snyggaste bilen som rullar idag, lite paket och utrustning så är det så man smälter.

Men S90 är för Citroen inspererad bakifrån, och jag tycker inte linjerna är bra i profil heller. Jag tycker att det är en av dom fulaste bilarna som rullar idag.
Jag ska inte vara så löjlig och säga att jag hellre kört runt i en skoda octavia än i en S90, för det är ju en lika trevlig bil att köra som V90, men ack så ful.

Sverige är ju ett kombiland, så det är lite vågat att köpa Sedan då det förmodligen inte haglar Sedan-sökningar på blocket = sämre andrahandsvärde. Det var kombi/sedan delen det, och då får man ju lägga på ful delen oxå.

Sorry.

Min åsikt. Den är säkert fel och dum, men min är den.
Då är jag inte ensam om att tycka det då. V90 är allvarligt talat den snyggaste av alla sina konkurrenter. Både interiör & exteriör (enligt mig) :roll:
#1222929
Vardelos skrev:Min helt egna personliga åsikt (så gå inte bärsärk efter min kommentar)

Jag tycker V90 är den snyggaste bilen som rullar idag, lite paket och utrustning så är det så man smälter.

Men S90 är för Citroen inspererad bakifrån, och jag tycker inte linjerna är bra i profil heller. Jag tycker att det är en av dom fulaste bilarna som rullar idag.
Jag ska inte vara så löjlig och säga att jag hellre kört runt i en skoda octavia än i en S90, för det är ju en lika trevlig bil att köra som V90, men ack så ful.

Sverige är ju ett kombiland, så det är lite vågat att köpa Sedan då det förmodligen inte haglar Sedan-sökningar på blocket = sämre andrahandsvärde. Det var kombi/sedan delen det, och då får man ju lägga på ful delen oxå.

Sorry.

Min åsikt. Den är säkert fel och dum, men min är den.
Skönhet är ju något väldigt subjektivt, hur ser din fru ut?
#1222940
Jag tycker S90 (i rätt utförande) är snyggare än V90 men vår familj behöver en kombi, inte sedan.

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]