Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#1220168
Samma problem i min V40 just nu. Den står och tuggar och letar täckning för internet, för att sedan frysa totalt och sedan starta om. Tog ur SIM kortet och det verkar har löst problemet tillfälligt tills läge ges att åka in för mjukvarouppdatering.
av Psyko
#1220180
jimlindeborg skrev:Samma problem i min V40 just nu. Den står och tuggar och letar täckning för internet, för att sedan frysa totalt och sedan starta om. Tog ur SIM kortet och det verkar har löst problemet tillfälligt tills läge ges att åka in för mjukvarouppdatering.
Vad har du för operatör på simkortet I bilen? Telenor?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#1220203
Psyko skrev:
jimlindeborg skrev:Samma problem i min V40 just nu. Den står och tuggar och letar täckning för internet, för att sedan frysa totalt och sedan starta om. Tog ur SIM kortet och det verkar har löst problemet tillfälligt tills läge ges att åka in för mjukvarouppdatering.
Vad har du för operatör på simkortet I bilen? Telenor?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Stämmer bra.
av Psyko
#1220205
jimlindeborg skrev:
Psyko skrev:
jimlindeborg skrev:Samma problem i min V40 just nu. Den står och tuggar och letar täckning för internet, för att sedan frysa totalt och sedan starta om. Tog ur SIM kortet och det verkar har löst problemet tillfälligt tills läge ges att åka in för mjukvarouppdatering.
Vad har du för operatör på simkortet I bilen? Telenor?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Stämmer bra.
Man jobbar med det hos Telenor men det finns just nu ingen lösning på det

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Perra83
#1220206
Mitt startade oxå om sig idag.
Började med att en främre p-sensor pep konstant så jag fick stänga av dom på knappen. Stolsvärmen slutade inte visa att den var på fast jag tryckte på knappen. Pjånng sa det och infotainment startade om sig. Servade bilen för en månad sedan. Det är nog andra gången den startar om sig på två år och 3900mil.
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#1221992
Enligt min PST ska Telenor ha löst problemet och nu och det ska lira igen. Inget jag har testat än dock
Användarvisningsbild
av Fisch
#1224053
Idag fick jag reset två gånger. Hämtade ut bilen i december. Har Telia sim-kort i. Är det modemet som orsakar reseten?
av Boombastiz
#1244919
Jag har samma problem med min v60 -18 att det startar om efter typ 2-3 minuters mellanrum och höll på så i två dagar när jag åkte till jobbet och tog ut simkortet igår och nu funkar det som vanligt och det är rätt irriterande när det blir så.

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]