Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohanGBG
#1220022
På sistone så har mitt infotainment system börjat lägga av eller starta om sig mitt under körning, ibland tillsammans med fläktarna! Är det någon annan som regelbundet råkar ut för detta?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1220027
V70 2,5T?!
av JohanGBG
#1220028
V90 T5 2017, var inne för mjukvaruuppdatering för kanske 2 månader sedan, men har börjat inträffa ganska nyss...
av uniformerad
#1220040
JohanGBG skrev:V90 T5 2017, var inne för mjukvaruuppdatering för kanske 2 månader sedan, men har börjat inträffa ganska nyss...
Finns ny mjukvara från december.
av uniformerad
#1220068
Eritom skrev:Hvordan får man tak i den nye software’n?
Jag åkte bara in till Bilia och bad dem kolla om det fanns någon ny mjukvara, sedan behöll de bilen för att uppdatera mjukvaran.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1220075
Råkade ut för samma fenomen under hösten med omstart av infotainment, uppgradering av mjukvara hos ÅF rättade till problemet
av Chroma
#1220094
Ursäkta lite offtopic, men har dom inte OTA uppdateringar? Jag trodde att dom hade det nuförtiden? Måste verkligen in till verkstaden för att uppdatera informationssystemet? Det är ju en rätt ny modell menar jag. Eller är det nåt tillägg? Är på väg att beställa och blev rädd att jag missar nåt tillägg... :o :???:
av uniformerad
#1220100
Chroma skrev:Ursäkta lite offtopic, men har dom inte OTA uppdateringar? Jag trodde att dom hade det nuförtiden? Måste verkligen in till verkstaden för att uppdatera informationssystemet? Det är ju en rätt ny modell menar jag. Eller är det nåt tillägg? Är på väg att beställa och blev rädd att jag missar nåt tillägg... :o :???:
Nix, inga OTA, du måste till verkstaden för systemuppdateringar.
Startproblem varm motor S70

Jag är ingen expert alls men jag har för[…]

Försvinner "partikelfilter felaktig sig[…]

Bältesvarnare

Är väl bara att jorda kabeln som gå[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]