Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av troubleshooter
#1224484
V90 CC D5 AWD här , snittat 0,71 på 2600mil, straxt under vad jag gjorde med min XC60 D5AWD man
som låg 0,73 i snitt, är nöjd med de siffrorna , papperssiffror ger jag inte mycket för från någon tillverkare.
av AndS
#1224495
Och är förbrukningen det viktiga så finns det ju D3 utan AWD, då kan man säkert komma ned runt 0,5 :wink:
(läs också ironi)
av oldtimersmc
#1224951
Rasken skrev:
oldtimersmc skrev:Man kan fuska bort det genom att manipulera bilen så att den känner igen om den utsätts för ett test, men det är djävligt dyrt...
Men det blir väl bara dyrt om man blir upptäckt? :roll: :lol:

Konklusion, dyrt som fan för WW och ett helvete för övriga bilindustrin samt alla politiker oavsett färg.
Med delar av facit i hand så var det mycket bra för miljön så paradoxalt nog borde "fuskarna" ha Nobels miljöpris...

UR led är tiden...

...det är skillnad på differensen och" korven den har två" som pappa brukar säga...
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1290734
AndS skrev: tor 11 jan 2018, 16:49 Och är förbrukningen det viktiga så finns det ju D3 utan AWD, då kan man säkert komma ned runt 0,5 :wink:
(läs också ironi)
Exakt. Kom precis hem efter en skidresa till Branäs. Drygt 70mil med fullastad bil + fyra värmningar med parkeringsvärmare + ett par korta kallstarter (skiduthyrningen, närlivs).
Slutade på 0,5l/mil vid pumpen. Färddatorn hävdade 0,47.
S90 D3 -18.
Ganska imponerande tycker jag.
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1290803
Hade 0.62 i min V90cc D4 awd med fullastad takbox. Resa ca 50 mil till Funäsdalen.

Tapatalking with 1+ 6T


Senast redigerad av 1 Maqqann, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1290820
troubleshooter skrev:V90 CC D5 AWD här , snittat 0,71 på 2600mil, straxt under vad jag gjorde med min XC60 D5AWD man
som låg 0,73 i snitt, är nöjd med de siffrorna , papperssiffror ger jag inte mycket för från någon tillverkare.
WLTP siffrorna får man väl ändå säga är betydligt "verkligare" och ligger mer rätt i alla fall.
av SweetO
#1290825
XC60 T5 AWD -18 här (inte 90-serien men ändå..) snitt på 1,06l /mil. Kör dagligen väldigt korta sträckor men känns ändå väldigt högt. Kan som bäst komma ned i ~0,8l som bäst på längre stäckor.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Köpråd V60 etanol

@AnnaHelena , Både och, har den fått […]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]