Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1217674
Henrikx2 skrev:Kan ni ladda ner från Google play?
Jag får ”det här objektet är inte tillgängligt i ditt land”
Du får ta via APK Mirror då de inte släppt i sverige än.

https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

Tänk på att automatisk uppdatering inte fungerar då, så ett tips är att då och då gå in och kika om det kommit en uppdatering.
Senast redigerad av 1 Xanthopteryx, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Derank
#1217696
Camelen skrev:Valde smartphone integration och trodde att -ja detta låter spännande, men är nog dom mest bortkastade pengar jag gjort på bilen. Android Auto är i mina ögon värdelöst och ser ingen nytta av det. Trodde i min enfald (hade inte Googlat innan på Android Auto) att det skulle fungera som en spegling av skärmen men man får ett gränssnitt som ser ut att vara från året efter Dos uppkomst.
en ren spegling av din lur kommer du aldrig att få, inte i en Volvo iaf. Allt som heter appar i Volvo är förkastligt och hårdvaran i en bil är gammal innan bilen har gått i produktion och den går ju aldrig att uppdatera heller.
av Xanthopteryx
#1217780
Derank skrev:
Camelen skrev:Valde smartphone integration och trodde att -ja detta låter spännande, men är nog dom mest bortkastade pengar jag gjort på bilen. Android Auto är i mina ögon värdelöst och ser ingen nytta av det. Trodde i min enfald (hade inte Googlat innan på Android Auto) att det skulle fungera som en spegling av skärmen men man får ett gränssnitt som ser ut att vara från året efter Dos uppkomst.
en ren spegling av din lur kommer du aldrig att få, inte i en Volvo iaf. Allt som heter appar i Volvo är förkastligt och hårdvaran i en bil är gammal innan bilen har gått i produktion och den går ju aldrig att uppdatera heller.
Du lär inte få speglning i någon bil. Trafiksäkerhetsrisk. Därav är android auto och apple car play anpassat för att vara lättare att hantera samt stänger av en del funktioner. Men waze tycker jag fungerar riktigt bra. Använder den ofta.
av mackann
#1217822
Går det att köra spotify appen i sensus samtidigt som man kör waze med android auto? Går det att ha igång navigationen i sensus(så man får upp info i hud) samtidigt som man kör waze med andorid auto?
av Xanthopteryx
#1217829
mackann skrev:Går det att köra spotify appen i sensus samtidigt som man kör waze med android auto? Går det att ha igång navigationen i sensus(så man får upp info i hud) samtidigt som man kör waze med andorid auto?
Första vet jag inget om.
Andra, ja, om man gör på rätt sätt.
Volvo tycker att du navigerar med Android auto och låter bli inbyggda. Men jag lyckades. Man måste starta i rätt ordning. Ska undersöka det mera sedan.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
#1218047
Fick ner android auto till min S8a men den vill inte hitta bilen.
Är det något mer trix man måste vidta?
Användarvisningsbild
av Derank
#1218875


n såntänkte jag ge mig på att trycka in i XC60in, enbart for screen mirroring, väntar på lite svar ang hårdvaran bara.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
#1221206
ragge1 skrev:hade inte valgt smartphone integration men idag var jag inom volvo så lar den till :lol: , har tänkt å har bilen enstund så kanske i närmaste framtiden får några uppdatering og så kommer dem fungera bra med Adroid telefon
Verkar som att jag saknar det lilla tillägget också.
Vad kostade det att lägga till?
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1222053
Henrikx2 skrev:Fick ner android auto till min S8a men den vill inte hitta bilen.
Är det något mer trix man måste vidta?
Jag startade på telefonen först och sen i bilen första gången, efter det har det alltid funkat direkt vid inkoppling.

Tapatalking with Samsung S8
Användarvisningsbild
av ragge1
#1222079
vars hittar man android auto app , det endaste jag hittar är '' Guide for Android Auto Maps app '' och '' Guide for Android Auto Maps Media Messaging Voice ''
har nån en link , tack

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]