Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1210321
fkullberg skrev:En sak till, visst finns de plats för Sim-kort med 4G? Så man slipper dela via mobilen.
Om du har valt till det. Osäker på om det är standard med bilmodem.
av hyde67
#1210343
Xanthopteryx skrev:
fkullberg skrev:En sak till, visst finns de plats för Sim-kort med 4G? Så man slipper dela via mobilen.
Om du har valt till det. Osäker på om det är standard med bilmodem.
Enligt min säljare behövs "Smartphone Integration" för att få bilmodem, om det stämmer är jag däremot inte helt säker
av Xanthopteryx
#1210364
hyde67 skrev:
Xanthopteryx skrev:
fkullberg skrev:En sak till, visst finns de plats för Sim-kort med 4G? Så man slipper dela via mobilen.
Om du har valt till det. Osäker på om det är standard med bilmodem.
Enligt min säljare behövs "Smartphone Integration" för att få bilmodem, om det stämmer är jag däremot inte helt säker
Försökt kolla lite och det kan vara så att man åste ha värme med VoV (eller bara VoC).
Därunder nämns nämligen bland annat Wifi hotspot, som jag tror bilmodemet faller under.
av Mathiasffs
#1210370
Det stämmer! För att ha sim-kort i bilen krävs minst VoC. Utan detta tillval saknas modulen där sim-kortet sitter.
Användarvisningsbild
av ragge1
#1210383
hade inte valgt smartphone integration men idag var jag inom volvo så lar den till :lol: , har tänkt å har bilen enstund så kanske i närmaste framtiden får några uppdatering og så kommer dem fungera bra med Adroid telefon
av Camelen
#1211033
Valde smartphone integration och trodde att -ja detta låter spännande, men är nog dom mest bortkastade pengar jag gjort på bilen. Android Auto är i mina ögon värdelöst och ser ingen nytta av det. Trodde i min enfald (hade inte Googlat innan på Android Auto) att det skulle fungera som en spegling av skärmen men man får ett gränssnitt som ser ut att vara från året efter Dos uppkomst.
av Xanthopteryx
#1211037
Camelen skrev:Valde smartphone integration och trodde att -ja detta låter spännande, men är nog dom mest bortkastade pengar jag gjort på bilen. Android Auto är i mina ögon värdelöst och ser ingen nytta av det. Trodde i min enfald (hade inte Googlat innan på Android Auto) att det skulle fungera som en spegling av skärmen men man får ett gränssnitt som ser ut att vara från året efter Dos uppkomst.
Det är bilanpassat. Waze funkar riktigt bra. Likaså Google maps. Inte provat mer än men finns ett gäng appar som stöds.
av Fatsug
#1211077
Använder mest när jag behöver GPS, så Google Maps. Spotify och Music Play fungerar jätte bra och telefon.

Förutom SMS läser den också upp Whatsapp meddelanden
av dfa
#1217380
Någon som får det att funka med Android 8.0.0 ( November patch )?
Har en Nexus 5X med AA på och Smartphone i bilen, men dessa går inte att koppla ihop.

Verkar som om folk har problem med 8.0.0 och AA och att det kanske funkar om man kör i USB debugg läge men har inte testat det ännu
https://productforums.google.com/forum/ ... M_a57CZQfs
Användarvisningsbild
av Henrikx2
#1217672
Kan ni ladda ner från Google play?
Jag får ”det här objektet är inte tillgängligt i ditt land”
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]