Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bigx86
#1316826
När det gäller mjukvaran för Carplay och AA, kan man gå till vilken verkstad som har tillgång till VIDA som helst för att få in den?
av dfa
#1316883
Bigx86 skrev: tor 16 maj 2019, 13:03
Xanthopteryx skrev: tor 16 maj 2019, 12:57 Köp delarna och montera in själv så tillkommer endast mjukvaran.
Hmm, intressant... hur köper jag delarna? V.g återkom jag har bokat in en tid hos Volvo ÅF för att göra detta för 5000kr. Schysst!
Finns rapporten i denna tråden (viewtopic.php?f=87&t=148669) om att Bilia installerar Car Play för 1990:-
Nu kommer inte jag ihåg på rak arm om Car Play klarar sig med ett USB uttag och AA kräver två, och därför är dyrare, men fram till MY20 och innan Volvo började paketera ihop sin egen Navi med Smartphone integration kostade tillvalet Smartphone integration strax under 2000 så Bilias pris är inte orimligt ur det perspektivet.

Hojta till om du hittar en verkstad som gör det för under 2000. Överväger det till en av mina bilar som endast har Navi just nu.
av Bigx86
#1316912
Carplay kräver ett USB och AA två. Jag behöver ha båda pga. fragmenteringen av mobiltelefoner hemma hehe. För att få in både så är det billigaste priset jag kunde hitta 4000kr.
av dfa
#1317019
Bigx86 skrev: Jag behöver ha båda pga. fragmenteringen av mobiltelefoner hemma hehe.
I hear you. Vi har det så att genom framsynthet och tur har någon lyckats styra det så att mittkonsolen är reserverad framsätespassagerare med Andriod och barnen med sina leksaker sitter bak och är hänvisade till 12V laddning.

Enda man behöver vara försiktig med &aum[…]

Det är skillnad i utseendet på plastgal[…]

Jeg glemte å nevne at jeg ligger på ca[…]

Nytt avgasrör B234F

Den där justeringen är så jäk[…]