Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1215255
När jag skulle fylla på spolarvätska idag så passade jag på att titta lite under huven i dagsljus och hittade en slang som hoppat av från en stos.
Antagligen en slang till Powerpulsesystemet och säkert anledningen till den kraftiga smällen för två månader sedan.
Jag har verkstadstid om två veckor för att fixa detta.
#1216719
Jag hade exakt samma fel. Slangen till vad jag tror är Powerpulse hade hoppat av. Bilder nedan. In på verkstad som sagt.

Bild

Bild

Ksn vara bra för er som har D5 att kolla då det är sannolikt att slangen hoppat av när ni inte ens är nära bilen. Obs! Det finns inga felkoder i klustret så ni märker det inte om ni inte är i närheten av bilen när det händer. I mitt fall hände det ca 20 minuter efter att bilen parkerats
#1216785
Robbi skrev:Märks det inte när man kör och powerpuls inte fungerar?
Svårt att säga då jag bara kört i snö och dåligt väder. Dock känner jag det men tror inte alla reagerar. Vet inte heller om det tar bort hela funktionen, reducerar den eller vad som händer. Iaf tror jag inte alla känner det omedelbart så det är nog värt att kolla under huven om du har en D5. Alternativt löser det preventivt.
#1216800
uniformerad skrev:Stämmer bra att det ska bytas delar på Powerpulse, en konsol och en slang är det som byts ut, fått det gjort på min bil, och såg en som de höll på att byta på idag, inte avundsjuk på meken som gjorde jobbet.
Vet du vilket kampanjnummer etc det ar? Jag verkar ha forsta fallet i Polen och bilen skall forst in pa "diagnos" trots att jag skickat bilder pa slangen som hoppat av......kanns som sloseri med tid att behova lamna bilen tva ggr.
#1216870
Racetwin2 skrev:
uniformerad skrev:Stämmer bra att det ska bytas delar på Powerpulse, en konsol och en slang är det som byts ut, fått det gjort på min bil, och såg en som de höll på att byta på idag, inte avundsjuk på meken som gjorde jobbet.
Vet du vilket kampanjnummer etc det ar? Jag verkar ha forsta fallet i Polen och bilen skall forst in pa "diagnos" trots att jag skickat bilder pa slangen som hoppat av......kanns som sloseri med tid att behova lamna bilen tva ggr.
Tyvärr inte, har kikat men inte hittat något kampanjnummer, allt jag har är lite text från Min Volvo, Luftslang, power pulse byte enl. qb
Kanske inte till så mycket hjälp.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]