Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1220395
TommyP86 skrev:Funderat länge på att skaffa faktiskt. Faller lite på att jag är allergisk mot att ha massa fästen och skit runt förarplatsen.
I mitt fall hade jag istället haft större nytta av den när bilen är parkerad, känns som det är vanligast att det händer nåt då.
Sen har jag sett några så sjuka grejer att folk knappt tror vad man berättar, så att ha det på film vore spännande Bild
Men lite som Derank skriver, dom där som sitter och vevar om kamera så fort man kör om kommer aldrig vara så få som idag tyvärr.
Min sitter till höger om backspegelfästet så jag som förare ser den knappt.
av AndS
#1220399
TommyP86 skrev:Men lite som Derank skriver, dom där som sitter och vevar om kamera så fort man kör om kommer aldrig vara så få som idag tyvärr.
Håller med, det är tragiskt, men hoppas att de har ett bättre liv utanför bilen. :wink:
Iställer för att "leka" polis så finns det tester man kan göra för att sedan ev. få utbilda sig till yrket :D
Användarvisningsbild
av joel80
#1220402
Jag är lugnare och visar mindre ilska i trafiken efter att jag installerat kamera. Jag vet att om idioten som gör nått puckat orsakar något har jag bevis, det gör mig lugnare.

Och det är väl inga som sitter och vevar om kameran vid vanliga lagliga omkörningar? Eller menar ni att ni inte gillar att hamna på video under de olagliga omkörningarna ni gör? ;)
Användarvisningsbild
av Derank
#1220414
joel80 skrev:Jag är lugnare och visar mindre ilska i trafiken efter att jag installerat kamera. Jag vet att om idioten som gör nått puckat orsakar något har jag bevis, det gör mig lugnare.

Och det är väl inga som sitter och vevar om kameran vid vanliga lagliga omkörningar? Eller menar ni att ni inte gillar att hamna på video under de olagliga omkörningarna ni gör? ;)
Bryr mig inte det minsta om jag hamnar på video men någon svensson ska inte tala om för mig hur jag ska göra i trafiken.

Krockar jag och är vållande är det försäkringsbolaget som avgör det. Inte du.

Jag gör fel i trafiken likaså som många andra. Men jag sitter inte och hyttar näven el tutar om nån viker in framför el råkar köra lite långt ut i en korsning el ligger i fel fil i rondellen osv osv

Man får bromsa in el väja undan och det finns alltid plats.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Rillee
#1220420
Skulle vara intressant att åka med dig Derank :wink:
Användarvisningsbild
av Derank
#1220426
Rillee skrev:Skulle vara intressant att åka med dig Derank :wink:
Stor skillnad på om jag är själv el familjen är med. Och i jobbet representerar jag företagets bilar så då kör jag på ett helt annat sätt.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
av AndS
#1220434
Derank skrev:
joel80 skrev: Jag gör fel i trafiken likaså som många andra. Men jag sitter inte och hyttar näven el tutar om nån viker in framför el råkar köra lite långt ut i en korsning el ligger i fel fil i rondellen osv osv

Man får bromsa in el väja undan och det finns alltid plats.
Håller med, jag fokuserar på att hjälpa till i trafiken speciellt om "någon annan" gör något mindre bra. Bättre fokusera på hur man kör och undvika än att filma för att senare kunna bevisa att man själv "hade rätt". :D
Användarvisningsbild
av Rillee
#1220437
Klart man ska hjälpa till när någon gör fel, men det finns de som skiter fullständigt i sina medtrafikanter och medvetet gör fel och kör som idioter.
Användarvisningsbild
av joel80
#1220441
Hahaha.. Derank.. Du är nog en sån som inte heller tror att det är du som gör fel, så att kunna erbjuda både polis och försäkringsbolaget en video som visar vad som hänt istället för att ord ska stå mot ord är väldigt skönt. Jag har bevittnat olycka där den som blev påkörd blev väldigt tacksam för videomaterialet jag kunde erbjuda honom.

Det är kanske precis sånna förare som dig (har troligen aldrig sett dig köra, så skriver kanske) som är den absolut största anledningen till att man bör skaffa dashcam.

God Jul!
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1220444
joel80 skrev:Jag är lugnare och visar mindre ilska i trafiken efter att jag installerat kamera. Jag vet att om idioten som gör nått puckat orsakar något har jag bevis, det gör mig lugnare.

Och det är väl inga som sitter och vevar om kameran vid vanliga lagliga omkörningar? Eller menar ni att ni inte gillar att hamna på video under de olagliga omkörningarna ni gör? ;)
Åh joel, om du visste vilka konstiga människor vi har runt oss Bild det räcker med att köra om i 80 på 90-väg en solig dag på en raksträcka i norrland, helt plötsligt är det nån som följer dej in på parkering och berättar vilken fara man är. Tänk Top gear när dom driver med peugeot drivers, och sitter och skriker lunatics till alla som inte gör fel Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]