Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ragge1
#1205588
undra om det är nån som har monterat en dashcam på sin V90 / S90 , bilder hade varit nice ;)

jag har en blackvue på min XC70 som har tänkt å flytte på V90 när jag får den ( slutet av Januar ;) )
av Xanthopteryx
#1205594
ragge1 skrev:undra om det är nån som har monterat en dashcam på sin V90 / S90 , bilder hade varit nice ;)

jag har en blackvue på min XC70 som har tänkt å flytte på V90 när jag får den ( slutet av Januar ;) )
Sugkopp på rutan. Sladdar nödtorftigt ditpillade, vissa bitar hängande. Blir säkert snyggare fixat om något århundrade.
Men fungerar =)
Användarvisningsbild
av Paglar
#1205643
Jag har monterat min Blackvue så den inte syns från förarplatsen, jag är 1.82. Har aldrig lyckats med bilder på forumet förut, hoppas det går bra nu.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av ragge1
#1205649
tack så mycket ;) , det såg bra ut , bara undrat hur det såg ut brevid den stora sensor låda vid rute
av RocDoc
#1218540
Var kopplar ni in 12v till Dashcam någonstans,finns det nåt ställe man kan "tjuva"ström så man slipper lös kabel till cigguttaget.
av pumpnasare
#1218546
Ryck lös höger sida på mittkonsolen där kommer du åt kablarna till ciggutaget. Jag lödde på kablar på en ciggpropp och monterade med strömtjuvar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av pumpnasare
#1218582
BildBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av RocDoc
#1218596
Du menar konsollen mellan stolarna?
Hur har du dragit kabeln från rutan?
På mina andra bilar drog jag kabeln ner vid A-stolpen på pass.sidan och ner innanför handskfacket.
Törs man ta ner den även på dessa bilar,skylten med airbag avskräcker lite.
Tack på förhand.
av pumpnasare
#1218604
Bild
Denna! Och dra kabeln bakom handsfacket, bort med locket där avstängning för krockkudden. Sedan kan man lägga kabeln bakom gummi listen och trycka den innanför innertaket.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]