- ons 09 maj 2018, 12:13
#1248895
Som i mitt fall, med min tjänstebil kör jag 10mil motorväg varje dag, plus lite extra inte många kallstarter i stan.
Alltså borde det inte finnas så många partiklar att bränna av, eller rättare sagt, bilen borde ha god tid på sig att göra detta innan jag parkerar?
Men orsaken låter ju så klart rimlig, vet att det även brukar lukta "varmt" om bilen vid dessa tillfällen..
Inte som grannens Opel som så fort det blir 15+ ute går på fullvarv på motorfläkten
svergie2 skrev:Det blir så när man stänger av bilen och den är mitt i processen att bränna partiklar från partikelfiltert. Det blir ju ofantligt höga temperaturer, så om man avbryter mitt i måste bilen kyla av sig. :)Lustigt att bilen väljer att göra det vid så många tillfällen vid samma körcykel om du förstår vad jag menar?
Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Som i mitt fall, med min tjänstebil kör jag 10mil motorväg varje dag, plus lite extra inte många kallstarter i stan.
Alltså borde det inte finnas så många partiklar att bränna av, eller rättare sagt, bilen borde ha god tid på sig att göra detta innan jag parkerar?
Men orsaken låter ju så klart rimlig, vet att det även brukar lukta "varmt" om bilen vid dessa tillfällen..
Inte som grannens Opel som så fort det blir 15+ ute går på fullvarv på motorfläkten
XC60 D3 Classic Aut MY17
V40 D2 Aut MY 16
V40 D2 Aut MY 16