Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av schoeni
#1264769
Volvo specifies 18 kg in their brochure for Belgium and the netherlands. I can´t find a swedish version of such a brochure in the net. Can you help me with a pdf to my email account?
Thank you verry much.
av schoeni
#1264942
Thank you Andreas.
I asked Westport but did not get a answer. In the "bill of material" of the approcal document it is only 16.584g (16,5 kg)
The only official Volvo document I know is the manual which says "approximately 18 kg".

Is your V70 bifuel equipped with the same bottles 4x25,2l (water capacity)? What is your filling record?
av toompo
#1265421
AndreasThn skrev:
toompo skrev: fre 17 aug 2018, 08:17 Säljer Volvo fortfarande nya gasbilar?
Nej tyvärr inte.
Så tråkigt. Jag jobade på E.ON innan och nästan alla tjänstebilar var gasbilar. V70 och V60 var mest poppis. Jag vet en kompis som hann köpa en V90 gas. Konstigt att de la ner den modellen när den redan var utvecklad.
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1265431
toompo skrev:
AndreasThn skrev:
toompo skrev: fre 17 aug 2018, 08:17 Säljer Volvo fortfarande nya gasbilar?
Nej tyvärr inte.
Så tråkigt. Jag jobade på E.ON innan och nästan alla tjänstebilar var gasbilar. V70 och V60 var mest poppis. Jag vet en kompis som hann köpa en V90 gas. Konstigt att de la ner den modellen när den redan var utvecklad.
Förmånsvärdet höjdes väl en del i nya bonus/malus systemet, prio på el. Så de såg väl inte att säljvolymerna skulle öka direkt.

Tapatalking with Samsung S8

av Lövet
#1265444
Maqqann skrev:
toompo skrev:
AndreasThn skrev:
Nej tyvärr inte.
Så tråkigt. Jag jobade på E.ON innan och nästan alla tjänstebilar var gasbilar. V70 och V60 var mest poppis. Jag vet en kompis som hann köpa en V90 gas. Konstigt att de la ner den modellen när den redan var utvecklad.
Förmånsvärdet höjdes väl en del i nya bonus/malus systemet, prio på el. Så de såg väl inte att säljvolymerna skulle öka direkt.

Tapatalking with Samsung S8
I nya bonus/malus finns en rabatt på 10.000kr för gasbilar men det kommer inte räcka ekonomiskt för att täcka för sämre andrahandsvärde som gasbilar har. För vissa tjänstebilsförare kanske det kommer vara attraktivt ändå men då vill det till att vara kompis med sin arbetsgivare.

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]