Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1201714
Hur går det med bilderna? Har letat som en hök efter fler bilder på silvriga CC's, men det kryllar inte direkt av dom. Beställt min i vanlig silver då jag inte ännu sett electric silver i solljus ännu och icke blivit övertygad, men har en månad kvar tills specen blir låst.

Men ja, vill se din bil! :D
#1201719
I mitten på denna kan du se min Electric silver CC som jag hämtade ut för typ 6 månader sen, helnöjd med färgen, skrämmande hur väl den döljer smutsen 8)

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &start=195
#1201731
troubleshooter skrev:I mitten på denna kan du se min Electric silver CC som jag hämtade ut för typ 6 månader sen, helnöjd med färgen, skrämmande hur väl den döljer smutsen 8)

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &start=195
Ja den har jag sett! Snuskigt snyggt i hellackad! Men känner inte att jag vill lägga nå mer pengar. Var tänkt i början att bilen inte skulle få kosta mer än 450k, är nu uppe i över 560k, så nånstans får det vara stopp. Men färgvalet är relativt öppet ännu. Silver blir det, frågan är om det blir vanliga eller electric...
#1201735
troubleshooter skrev:I mitten på denna kan du se min Electric silver CC som jag hämtade ut för typ 6 månader sen, helnöjd med färgen, skrämmande hur väl den döljer smutsen 8)

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &start=195
Det är den snyggaste silverfärgade jag någonsin sett!!!
Passar som hand i handske på den bilen. Grymt snygg!!
#1201737
Tagna vid olika dagar.

Dag 1:
Bild

Dag2:
Bild
Bild
Bild

Dag 3:
Bild

Den sistnämnda har bilen själv stått för parkeringen. Tycker det blev sjukt bra och detta trots att den röda i högerkant inte hade många rätt på sin placering (möjligtvis var x-ledet bra (den stod på alla fyra hjulen) men det var det enda som stämde).

Jag anser att den skiftar från ljusgrå till mörkare grå till blågrå till blå till ibland med grönstick i.
Vore jag dig skulle jag inte tveka en sekund: Electric! Grå är skittrist och ser nästan vitaktig ut många gånger av de jag sett. Osmiumgrå (heter väl den mörkare?) är på tok för mörk enligt mig.
#1201741
Snygg bil ,du har lyckats bättre än mig att fånga alla nyanser som Electric silver resulterar i.
Det är en väldigt levande färg, och det var det som fick mig att välja den i slutändan......
#1201746
Xanthopteryx skrev: Den sistnämnda har bilen själv stått för parkeringen. Tycker det blev sjukt bra och detta trots att den röda i högerkant inte hade många rätt på sin placering (möjligtvis var x-ledet bra (den stod på alla fyra hjulen) men det var det enda som stämde).
Electric silver är Volvos snyggaste färg. Bara en fundering på parkeringsautomatiken att den fungerar tvivlar jag inte på, men hur går för bilarna runt omkring som inte har parkeringsautomatik om de åker före dig?
#1201747
Mwi skrev:
Xanthopteryx skrev: Den sistnämnda har bilen själv stått för parkeringen. Tycker det blev sjukt bra och detta trots att den röda i högerkant inte hade många rätt på sin placering (möjligtvis var x-ledet bra (den stod på alla fyra hjulen) men det var det enda som stämde).
Electric silver är Volvos snyggaste färg. Bara en fundering på parkeringsautomatiken att den fungerar tvivlar jag inte på, men hur går för bilarna runt omkring som inte har parkeringsautomatik om de åker före dig?
De kan nog köra iväg om de känner för det. Tror inte min bil har någon tractor beam som håller de kvar :-p
Antar att du tänker på när den skall hjälpa mig ut?
Tror den helt enkelt bara mäter upp framåt och bakåt när du startar och sedan vevar tills den märker att den kommit ut så den inte hittar något mätbart längre. När den kommit så långt att det går att svänga ut framåt så slutar den och jag får ta över och köra loss från fickan.
Den bryr sig nog inte alls om vad som hände innan man kom dit.
#1201748
troubleshooter skrev:Snygg bil ,du har lyckats bättre än mig att fånga alla nyanser som Electric silver resulterar i.
Det är en väldigt levande färg, och det var det som fick mig att välja den i slutändan......
Tackar.
Bara mobiltelefonkameran rakt av för att ha några bilder innan den blev skitig :-p
Observera också att jag har inga lullulltillval i form av speciella kromade lister och så.
Grunden är momentum med massa tillägg för elstolar, hud, kameror och tekniska hjälpmedel samt säkerhet (blis). Ja, jag jämförde och om jag skulle ta inscription och få med en hel del där så skulle det ändå blivit dyrare (plus att vi inte vill ha läderstolar utan enbart halvläder, där även heltyg hade funkat bra det med men det gick ju inte att välja så).
Tycker den där färgen passar bäst som ren på detta sätt.
Den sticker ut men inte på ett "kollavadlyxigaviärsomgliderruntiendyrlyxbilochskrytersätt". Smälter faktiskt riktigt fint in bland övriga bilar här där den står parkerad även om den såklart då tack vare färg, och storlek och såklar designen, gör att man ändå ser att det är något särskilt.
Jag gillar det - landet lagom =)
Folk får gärna titta en extra gång och tänkta "Snygg bil!" eller "Härlig färg" och så, men jag vill inte att folk tänker "Vilket vrålåk" "Den måste kostat massor" "Typiskt va, att ha si och så på en sådan där bil" "Vad vräkig den var då". Sedd men inte uttittad liksom. Lite känd men inte ökänd.
Om ni förstår vad jag menar...
#1201757
Xanthopteryx skrev: De kan nog köra iväg om de känner för det. Tror inte min bil har någon tractor beam som håller de kvar :-p
Antar att du tänker på när den skall hjälpa mig ut?
Tror den helt enkelt bara mäter upp framåt och bakåt när du startar och sedan vevar tills den märker att den kommit ut så den inte hittar något mätbart längre. När den kommit så långt att det går att svänga ut framåt så slutar den och jag får ta över och köra loss från fickan.
Den bryr sig nog inte alls om vad som hände innan man kom dit.
Nej att parkeringsautomatiken fungerar både för att parkera och att köra iväg tror jag till 100% på, det är de som inte har det i sin bil och inte kommer ut när de bara har några centimeter framför och bakom sig att utnyttja. Hur mycket kommer de skrapa emot i sina försök att ta sig ut :evil:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder