Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1407856
Jag skulle gissa på att bilen skickar pos när du stänger av bilen.
#1407985
Jag förstår inte riktigt problemet här egentligen.. Om bilen nu står i ett garage så temperaturen diffar mycket mot vad appen säger så lär man ju ändå inte köra värmaren..? Om det är 0 grader vid bilen och appen visar 0+-5 beroende på hur duktiga SMHI är den dagen, spelar det så stor roll? Behöver man verkligen en exakt temperatur vid bilen?
#1408884
man lär ju ha en tempmätare i sin lägenhet/hus och det har då aldrig diffat så mycket att jag missat slå på värmaren. Kollar i skrivande stund på min termometer i lägenheten och den säger pluss 3 , appen i mobilen säger pluss 1 VOC säger 0 . Så det kan inte vara ett problem att veta pm man ska slå på värmaren el ej.
#1409052
Systemet fungerar exakt enligt design. Står ingenstans att du skall kunna läsa av temperaturen från bilens egna termometrar.
För övrigt fungerar inte externa termometerar alltid så bra när du står still. Solen lyser exempelvis och kan värma upp asfalt och termometer något oerhört jämfört med omgivningen.
#1409085
Nej, VOC skall hämta närmaste "prognospunkt" (de är ca a 2x2km) från SMHI (i Sverige) baserad på bilens GNSS pos vid parkeringsögonblicket. Och det är de jag jmf med
#1409111
Om det är Arome så är gridpunkterna 2,5 km x 2,5 km.
Hur vet du att du har fått samma gridpunkt som den SMHI använder?
Hur vet du vilket underlag som används för VoC och det som används för SMHI, där du nu får data (App eller hemsida?)
Hur vet du vilken bearbetning av datat har haft?
Hur vet du vilken tid som har använts?

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]