Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1188414
Jag sitter också väldigt bra i R-stolarna. Hade en BMW med M-sport innan och gillar lite hårdare stolar. Körde ner till Italien i början på semestern och var pigg i kroppen även efter 120 mils körning. Det här med stolar är ju en smaksak och det viktigaste är att den ger bra stöd under hela resan dvs inte förändras.
#1245292
Har just avverkat 75 mil i en V90 (hyrbil) med vanliga stolar utan dynförlängning. Privat äger jag en xc60 från 2013. Är 183 cm och sitter mycket bättre i min XC60. För längre resor är stolarna i V90 inte alls bekväma för mig. Eventuellt byter jag till Mercedes E klass, av komfortskäl, istället för Volvo :-(

Gör om gör rätt säger jag!!
#1245296
Tiebreak skrev:Har just avverkat 75 mil i en V90 (hyrbil) med vanliga stolar utan dynförlängning. Privat äger jag en xc60 från 2013. Är 183 cm och sitter mycket bättre i min XC60. För längre resor är stolarna i V90 inte alls bekväma för mig. Eventuellt byter jag till Mercedes E klass, av komfortskäl, istället för Volvo :-(

Gör om gör rätt säger jag!!
Jag sitter mycket skönade i standardstolarna av skinn i V90 CC än jag gjorde i sportstolarna i min förra XC70.
#1245373
Tiebreak skrev: ons 18 apr 2018, 21:12 Har just avverkat 75 mil i en V90 (hyrbil) med vanliga stolar utan dynförlängning. Privat äger jag en xc60 från 2013. Är 183 cm och sitter mycket bättre i min XC60. För längre resor är stolarna i V90 inte alls bekväma för mig. Eventuellt byter jag till Mercedes E klass, av komfortskäl, istället för Volvo :-(

Gör om gör rätt säger jag!!
Testa med dynförlängning, du kan se tom på bilder vilken skillnad det gör.
#1245738
Jag bytte nyligen från v60 till v90R och var just orolig för att stolarna skulle bli obekväma. Främst för att de är ganska smala över ”ryggen”. Men jag måste medge att jag är mer utvilad efter 25 mils körning än med min gamla bil. Man får som helhet bättre stöd för kroppsdelarna och att sätet skulle vara hårt kontra 60 modellernas stolar tycker jag inte. Man upplever inte det iaf. Men som sagt du måste prova och se om stolen passar din kroppsform :)
Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]