Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1187950
Håller på att fila på bilbeställningen. I den nuvarande XC60:n från 2016 har jag sportstolar och är väldigt nöjd med dessa. Passar min kroppsform perfekt. Tror därför att jag vill ha sportstolarna även i den kommande V90:n, men trots besök hos två återförsäljare i Gbg-området har jag inte lyckats hitta en bil att provsitta dessa. Vågar jag chansa? Är sportstolarna i V90 ungefär samma som de jag har idag?
#1187994
Vad är "inscription-stolen"? Om jag fattat det rätt så finns det bara två stolsvarianter att välja på; standard-stolen och sportstolen. På dessa kan man välja en uppsjö av olika klädslar och "tillbehör" som dynförlängare och massage, men det finns väl bara två grundmodeller? Eller har jag missat någon flik på "bygg din Volvo"?
#1188012
PaNi skrev:Vad är "inscription-stolen"? Om jag fattat det rätt så finns det bara två stolsvarianter att välja på; standard-stolen och sportstolen. På dessa kan man välja en uppsjö av olika klädslar och "tillbehör" som dynförlängare och massage, men det finns väl bara två grundmodeller? Eller har jag missat någon flik på "bygg din Volvo"?
Jag tyckte att halvläderstolen var skönare än helläderstolen. Även om det kanske må vara samma stol och samma stoppning så gjorde tyget någon skillnad som innebar att vi båda här hemma tyckte bättre om just halvläder (plus det faktum att man sparar ett antal lusentappar).
#1188090
Inscription-stolen är komfortstol i läder (finns många olika typer av läder) och utdragbart lårstöd. En sak jag stör mig på sportstolen är att lårstödet har kanter, vilket gör att jag måste sitta med benen för tätt ihop.

Sen finns det mer val för komfortstolen. Ventilation och massage, justerbart sidostöd osv.
#1188332
I mitt tycke kan man inte jämföra gamla xc60 stolarna med dom i v90. Alla stolar i dom nya volvobilarna ÄR mycket hårda, vissa gillar det andra inte. Volvo numer är väldigt lik Audi stolarna. Om man uppskattar V70/xc60,70 stolarnas mjukhet kommer man säkert bli lite besviken, sittställningen är betydligt mer bakåtlutad och stenhård. Om man vill köpa en ny Volvo bör man låna/hyra en bil och köra med den i någon vecka, gärna långkörning för att känna efter. Hade jag tänkt så innan min beställning och hyrt, kört långt så hade jag inte beställt en v90, jag hade haft kvar min xc70, den hade många år kvar av problemfritt bilägande, baserat på drygt 1000 mil i en välutrustad v90crosscountry med sportstolar, som en parentes är BMW 4 serien med Mstolar mjukare att sitta i än v90s sportstolar..
jag funderar faktiskt på att lägga betongsäckar i stolarna när bilen står för att få stolarna att bli lite slappare..
Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på fö[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]

Säger det något särskilt att det […]

Dragonfire