Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gages
#1274808
EssDee skrev:Personligen har jag inte saknat CarPlay då jag kör Spotify, TuneIn och navigering i Sensus samt iPhone som iPod och då får jag tillgång till musik, ljud från appar och poddar. Sensus läser till och med upp mina meddelande som kommer till telefonen.
Hur får du Sensus att läsa upp meddelanden?
av AndS
#1274811
Du väljer det när du kopplar din mobil till bilens system, tror det är förkryssat som standard sedan är det bara att ok uppläsning av textmeddelande när du får notering om nytt meddelande. Det är lika enkelt att svara eller skicka nytt textmeddelande med hjälp av röststyrning.
Blir lite "rappakalja" om det finns länkar eller liknande i meddelandet men i stort fungerar det bra.
Jag kör ju vanlig standardkoppling av mobil men det borde väl fungera även om man har andra tillval.
av KenZoo
#1280982
Min vän har fixat apple carplay på sin XC90 , han har även uppdaterat mobilen till senaste iOS, men han får inte in Waze istället för googleMaps, eller rättare sagt, han vet inte hur han ska få in waze,,, någon som vet.?
#1284530
Hej,

Jag har smartphone integration från fabrik, alltså 2 usb-uttag.
Min sambo kör apple och jag android. Trodde jag kunde köra android auto på ena porten och carplay på andra, men icke :-( Finns det någon lösning på detta? Lite besvärligt att byta port hela tiden :P
Vad används den andra porten till?
#1284551
Xanthopteryx skrev:Den andre kan du ladda med. Skaffa en liten minihub och ha två sladdar anslutna till? Och minihuben ansluter du såklart till AA-uttaget.
Har du testat om det verkligen fungerar med AA eller Carplay via hub? Enligt "peterfrykvall" funkar det inte med den hub hen testat med, men det kanske finns andra det fungerar med?
Citat:
peterfrykvall skrev:Kan dock säga att den inte fungerar med Android Auto. Laddar gör den men jag får inte upp någon av telefonerna som ett alternativ för att starta Android Auto när jag går via den.
#1284557
Eftersom jag inte har haft behovet har jag inte testat, men jag ser inte varför det skulle vara en omöjlighet rent rekniskt (även om tori och praktik inte alltid går hand i hand).
Bland annat skiljer USB 3.0 och 2.0 i hur huben fungerar.

Ett ytterligare alternativ skulle kanske kunna vara en vanlig splitter?
https://www.ebay.com/itm/Practical-USB- ... :rk:6:pf:0

Vare sig enklare hub såsom splitter kostar ju inte många kronor eller tiokronor från diverse utländska sidor så kanske kan vara värt att prova?
#1285002
Xanthopteryx skrev:Eftersom jag inte har haft behovet har jag inte testat, men jag ser inte varför det skulle vara en omöjlighet rent rekniskt (även om tori och praktik inte alltid går hand i hand).
Bland annat skiljer USB 3.0 och 2.0 i hur huben fungerar.

Ett ytterligare alternativ skulle kanske kunna vara en vanlig splitter?
https://www.ebay.com/itm/Practical-USB- ... :rk:6:pf:0

Vare sig enklare hub såsom splitter kostar ju inte många kronor eller tiokronor från diverse utländska sidor så kanske kan vara värt att prova?
Jag har inte testat med hub, däremot en usb-splitter med både usb-c och lightning kontakt. Det accepterades varken av Android auto eller carplay.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk

S/V60 Polestar utan taklucka

Jag har inte själv kört fyran i Polestar[…]

V70 motor till 850

Det är inte förens runt -00 när 140[…]

740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney