Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av B235R
#1182893
Hej!

Nån mer som har lite svaga vibrationer från frambromsarna? Känns lite vid svaga inbromsningar från ca 60-70 km/h.
Kan kännas även när den adaptiva farthållaren bromsar in.
Får väl säga till om det samtidigt som skruvarna kontrolleras till krockgardinerna.

M.v.h
Lasse
av Xanthopteryx
#1182896
B235R skrev:Hej!

Nån mer som har lite svaga vibrationer från frambromsarna? Känns lite vid svaga inbromsningar från ca 60-70 km/h.
Kan kännas även när den adaptiva farthållaren bromsar in.
Får väl säga till om det samtidigt som skruvarna kontrolleras till krockgardinerna.

M.v.h
Lasse
Slagna skivor känns ju troligt?
av MikaS
#1182963
Jag har kört 2500mil sen slutet av januari och har fått byta bromskivor fram två gånger för vibrationer. Och nu börjar dom komma igen, premium?
av lanov
#1182984
Kört 600 mil och klara vibrationer vid broms från allt över 60 km/h. Ska ta det med verkstad nästa gång det är dax.
Vad gäller skruvarna i taket, kontrollera jobbet sittande i baksätet när det är klart. B-stolpen är ful intill taket i min bil, såg inte det när jag hämtade.
av rasmusrenzi
#1263125
Hej, ser att tråden är lite drygt ett år gammal men...
Har precis samma problem med vår V90.
Bromsvibrationer när man passerar 60 km/h.
Hade den inne på Volvoverkstad (Brandt), de bytte skivor runt om. Allt blev bra och bilen bromsade fint... i en knapp vecka. Sedan började vibrationerna komma tillbaka. Jättekonstigt?!
Någon mer som har erfarenhet av detta?
Volvos priser har hamnat på premiumnivå, men hänger kvalitén med?
Användarvisningsbild
av ersj
#1263223
Har också fått bromsvibrationer nu när bilen i sommar passerat 1000 mil och är ett drygt år gammal. Ska ta kontakt med serviceteknikern efter semesten. Är tydligast när man bromsar svagt i ca 80 o över. Jag kan inte säga att det är bak eller fram? Ska man kräva byte av alla skivor belägg?
av rasmusrenzi
#1263230
På vår bil (också snart ett år, passerat 3500) bytte de alla skivor men inte belägg. Ska ringa verkstaden på måndag igen. Kanske blir det nästa steg.
av Cokeisit
#1263257
rasmusrenzi skrev:På vår bil (också snart ett år, passerat 3500) bytte de alla skivor men inte belägg. Ska ringa verkstaden på måndag igen. Kanske blir det nästa steg.
Bytte de skivorna på garantin?

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]