Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johanu71
#1183488
dozking skrev:Min verkstad har inga tider föräns om 1 1/2 månad. Kul

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Är på resa i Göteborg med familjen. Bor i Gävle och har min lokala verkstad där men det är från en ÅF i Stockholm som bilen är levererad. Där fanns det inga tider under sommaren.
Svängde in på Bilia i Sisjön (Göteborg) idag på em. Tyvärr kunde de inte hjälpa mig direkt men jag fick låna en XC90 tills på fredag när vi reser vidare. De lovade att fixa allt innan fredag. Håller med, svagt av Volvo att ständigt ha dessa buggar men servicen på Bilia Sisjön går det inte att klaga på
av Psyko
#1183490
Det fungerar också om man gör en fabriksåterställning I skärmen men då försvinner ju allt man gjort OM man inte skapar en profil och exporterar den till ett usb minne så man sen kan importera den igen. Blåtandsenheter kommer troligtvis försvinna så man får syna ihop dom igen.
av dozking
#1183506
Psyko skrev:Det fungerar också om man gör en fabriksåterställning I skärmen men då försvinner ju allt man gjort OM man inte skapar en profil och exporterar den till ett usb minne så man sen kan importera den igen. Blåtandsenheter kommer troligtvis försvinna så man får syna ihop dom igen.
Någon mer som har testat detta?
#1183544
dozking skrev:
Psyko skrev:Det fungerar också om man gör en fabriksåterställning I skärmen men då försvinner ju allt man gjort OM man inte skapar en profil och exporterar den till ett usb minne så man sen kan importera den igen. Blåtandsenheter kommer troligtvis försvinna så man får syna ihop dom igen.
Någon mer som har testat detta?

jag testade detta för några dagar sedan. Funkar inte, apparna ligger kvar. Jag avinstallerade alla appar sen så kom spotify tillbaka i listan, funkade för mig! :-)-)
av dozking
#1183578
FilipDjurberg skrev:
dozking skrev:
Psyko skrev:Det fungerar också om man gör en fabriksåterställning I skärmen men då försvinner ju allt man gjort OM man inte skapar en profil och exporterar den till ett usb minne så man sen kan importera den igen. Blåtandsenheter kommer troligtvis försvinna så man får syna ihop dom igen.
Någon mer som har testat detta?

jag testade detta för några dagar sedan. Funkar inte, apparna ligger kvar. Jag avinstallerade alla appar sen så kom spotify tillbaka i listan, funkade för mig! :-)-)
Jag avinstallerade alla appar. Det hjälpte inte. Jag provar nog att göra fabriksåterställningen när alla appar är avinstallerade.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
av Johanu71
#1183651
Fick tbx min bil här i Göteborg nu. Total ominstallation av hela gränssnittet (igen). Samt uppdatering av allt som gick att uppdatera enligt teknikern (appar, europa kartor, system uppdateringar, buggfixar m.m.)
Nu funkar ALLT precis som det är tänkt, i princip för första gången sedan bilen levererades. Dessutom är hela SENSUS mycket snabbare än det någonsin varit, och då hade jag fått det nya gränssnittet en gång redan.
Nu får vi se hur länge detta håller i sig. Men en stor eloge till Bilia Sisjön som löste detta över natten trots att de inte sålt bilen från början. Dessutom var det kul att åka lite XC90 som lånebil även om det inte blev så många mil. Allt detta utan någon kostnad.
Nu kan vi fortsätta semesteresandet med all funktionalitet i bilen.
Användarvisningsbild
av na96gen
#1184434
Samma på min, jag gjorde fabriksåterställning, avinstallerade alla appar. Sedan lät jag bilen står en stund körde en bit. Sedan ploppade apparna upp igen så jag kunde installera dem.
Pratade med min verkstad så jag har bokat tid i augusti för uppgradering. Men de sa att man får inte vara för snabb mellan dessa steg samt låta bilen "vila" och köra den emellan samt vänt tills lilla pilen kommer upp i överst till vänster i displayen så den har kontakt.
av plamek
#1184848
Igår skulle jag lyssna på Spotify-appen men den startade inte med hänvisning till att en uppdatering fanns tillgänglig. Jag installerade uppdateringen från Download Center men Spotify startar ändå inte utan meddelar fortfarande att en uppdatering finns tillgänglig. Download Center däremot meddelar att senaste uppdateringen ÄR installerad till Spotify. Tänkte då att jag skulle ominstallera Spotify, men då var "soptunnan" man ska klicka på för att avinstallera inaktiv (gråfärgad). Idag fungerar det dock som det ska, tydligen vill Sensus ha lite tid på sej...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]