Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Flajjan
#1182192
Spotify appen hängde sig så mycket i min bil och var otroligt seg när den väl gick så jag avinstallerade den och använder mobilens app istället.. Rätt eller fel vet jag inte, nu fungerar det fin fint, snabbt att söka och byta låtar, ingen sensus som hänger sig.
#1182265
Flajjan skrev:Spotify appen hängde sig så mycket i min bil och var otroligt seg när den väl gick så jag avinstallerade den och använder mobilens app istället.. Rätt eller fel vet jag inte, nu fungerar det fin fint, snabbt att söka och byta låtar, ingen sensus som hänger sig.
Har aldrig installerat Spotify, ser faktiskt inte behovet om man har den på mobilen, fungerar som sagt felfritt och man kan lyssna på offline innehåll.
#1182306
dozking skrev:Fick svar från Volvo support att de har problem med en server som streamar ut apparna till bilarna. Den hoppas vara igång senast imorgon enligt dem själva. Problemet startade tydligen i tisdags.

MVH
Fredde

Jag har EXAKT samma problem! Har suttit i bilen och varit förbannad över att inte jag kunde uppdatera spotify så jag avinstallerade precis som dig, sen kunde jag inte få upp det igen! HOPPAS det fixar det innan helgen. Ska rulla 60 mil och skulle gärna vilja ha spotify och inte streama via blåtand endast pga ljudkvaliten.. Vi får hoppas.
#1182318
Jag hade krångel också med uppdatering av Spotify appen. Jag lät den vara och efter ett dygn med lite kortresor så blev det bra och nu fungerar den som vanligt igen. Den behövde lite tid att uppdatera och som vissa säger kan det vara kontakten med servern som gjorde att det tog lite tid. Kan vara bra att veta för er som har bekymmer.

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk
av AndS
#1182378
Och att ni har bra mobilmottagning. Finns mycket som kan påverka, t.ex. parkerad i garage, dålig täckning, ni kör bilen så att den måste byta sändare, etc. Så det kan även vara så att bilen tappar kontakt med servern eller att ni får låg överföringskapacitet vid nedladdningen även med avbrott.
av dozking
#1182396
AndS skrev:Och att ni har bra mobilmottagning. Finns mycket som kan påverka, t.ex. parkerad i garage, dålig täckning, ni kör bilen så att den måste byta sändare, etc. Så det kan även vara så att bilen tappar kontakt med servern eller att ni får låg överföringskapacitet vid nedladdningen även med avbrott.
Problemet är inte nedladdningen. Problemet är att appen är borta och inte finns att ladda ner. Sen 2dagar tillbaka.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
av AndS
#1182397
dozking skrev:
AndS skrev:Och att ni har bra mobilmottagning. Finns mycket som kan påverka, t.ex. parkerad i garage, dålig täckning, ni kör bilen så att den måste byta sändare, etc. Så det kan även vara så att bilen tappar kontakt med servern eller att ni får låg överföringskapacitet vid nedladdningen även med avbrott.
Problemet är inte nedladdningen. Problemet är att appen är borta och inte finns att ladda ner. Sen 2dagar tillbaka.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
.
Jo jag förstår det, men det finns lite inlägg i tråden om problem även med nedladdning.

Får jag gissa med ditt problem så har något gått snett vid nedladdning/installation av en ny version, där du sedan försöker avhjälpa med att avinstallera. Finns många orsaker där det kanske finns rester kvar av den uppdaterade versionen som inte togs bort så systemet i bil/server tror att Spotify fortfarande är installerat och att Volvo "inte" tänkt på det scenariot, dvs en bugg som Volvo får åtgärda. Men nu gissar jag då jag inte vet hur Volvos system är utvecklat och fungerar utan utgår från IT-system i allmänhet.
Generellt tycker jag att Volvos system med apparna och systemet som sådant känns 10-år gammalt och under beta-test.
#1182467
dozking skrev:
AndS skrev:Och att ni har bra mobilmottagning. Finns mycket som kan påverka, t.ex. parkerad i garage, dålig täckning, ni kör bilen så att den måste byta sändare, etc. Så det kan även vara så att bilen tappar kontakt med servern eller att ni får låg överföringskapacitet vid nedladdningen även med avbrott.
Problemet är inte nedladdningen. Problemet är att appen är borta och inte finns att ladda ner. Sen 2dagar tillbaka.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Jag har fortfarande samma problem! Har du fått tillbaka Spotify appen i listan? Det har inte jag. :-(O)
av dozking
#1182473
FilipDjurberg skrev:
dozking skrev:
AndS skrev:Och att ni har bra mobilmottagning. Finns mycket som kan påverka, t.ex. parkerad i garage, dålig täckning, ni kör bilen så att den måste byta sändare, etc. Så det kan även vara så att bilen tappar kontakt med servern eller att ni får låg överföringskapacitet vid nedladdningen även med avbrott.
Problemet är inte nedladdningen. Problemet är att appen är borta och inte finns att ladda ner. Sen 2dagar tillbaka.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Jag har fortfarande samma problem! Har du fått tillbaka Spotify appen i listan? Det har inte jag. :-(O)
Nej samma här. Supporten har inget svar. Tyckte jag skulle återkomma på måndag. Tror man får blåsa om hela sensusen.


Skickat från min F8331 via Tapatalk
#1182479
Jag har fortfarande samma problem! Har du fått tillbaka Spotify appen i listan? Det har inte jag. :-(O)[/quote]
Nej samma här. Supporten har inget svar. Tyckte jag skulle återkomma på måndag. Tror man får blåsa om hela sensusen.


Skickat från min F8331 via Tapatalk[/quote]


Fan va ledsamt. Har också försökt få tag på support men inget svar än. Ledsamt när man ska sitta 70 mil i bil på lördag... :cry:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]