Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1353485
pellemando skrev: fre 13 dec 2019, 07:40
Verkmästarn skrev: fre 13 dec 2019, 07:33
tilldavid skrev: fre 13 dec 2019, 06:09 Är förlängt till 18 dec för 2019.
https://www.naturvardsverket.se/Stod-i- ... tpersoner/
Har samma dilemma, har fått Easee men inte watty som jag väntat på ca 2 månader. Vill inte dra hit elektriker innan jag fått allt.
Precis som jag. Vill inte ta in elektrikern innan allt är på plats och känner inte för att betala räkningen till Tibber innan jag fått alla delarna. Ganska besviken på tiden det hela tagit. Har fortfarande inte fått min Watty trots jag var lovad den i Oktober. Kundtjänst på Tibber har dock varit bra och självmant skickat ut uppdateringar i ärendet.
Med facit på hand hade jag nog faktiskt hellre köpt någon annan box.
Är det inte bättre o få allt utom wattyn installerad så du kan nyttja bidraget, och sen bara sätta dit wqttyn?
Med facit på hand, ja. Men som jag ovan skrev så känns det inte bra att betala för något man inte fått. Speciellt som man börjar undra om de där Watty-boxarna ens finns. Skulle det mot förmodan bli så att det inte dyker upp någon kan man ju alltid ångra köpet så länge det inte är monterat.
Jag får väl sätta mitt hopp till att stödet finns även 2020.
av jolerius01
#1353486
Watty finns absolut. Jag har en monterad.
Tibber har i ett mail till befintliga kunder gått ut med information om just watty, klistrar in det nedan.




"Hej!
Som du säkert redan märkt har vi upplevt en del problem med tjänster som på ett eller annat sätt använder Watty. Bakgrunden är en lång och segdragen process som grundar sig i att Watty blev uppköpta tidigare i år.
För att säkerställa en bra tjänst för dig som kund gör vi nu några konkreta ändringar i vår hantering av Watty. Dels i form av produktion där vi tar över produktionsansvaret för Wattys hårdvara, men även i själva tjänstens utformning där Wattyenheterna från och med nu är uppkopplade mot Tibbers servrar istället för Wattys.

Vad innebär det för tjänsten?
I praktiken betyder det att du från och med nu kommer se en högre tillförlitlighet, snabbare responstider och en mer välfungerande tjänst.
Baksidan med detta är att själva Wattytjänsten med identifiering vad som står på i hemmet och deras app slutar att fungera. Detta är dessvärre något som ligger utanför vår kontroll och vi hoppas i har överseende med detta. Tibbers tjänster som bygger på Watty som lastbalansering för elbilar och visualisering av mätdata påverkas inte.
Så vad behöver du göra som kund?
Absolut ingenting faktiskt, precis som sig bör. Luta dig tillbaka, ta en after eight och njut av att julen börjar närma sig.
Om du köpt Watty genom Tibber och känner att du vill lämna tillbaka den så erbjuder vi full återbetalning fram tills årsskiftet, kontakta då vår kundtjänst för vidare instruktioner.

Vi förstår att detta varit struligt för dig som kund, och vi tror att det största strulet är bakom oss, och som man brukar säga, nu kan det bara bli bättre.
Varma hälsningar
Daniel & Tibbergänget"


Skickat från min SM-N975F via Tapatalk

av Glenn3
#1353497
Verkmästarn skrev:
pellemando skrev: fre 13 dec 2019, 07:40
Verkmästarn skrev: fre 13 dec 2019, 07:33 Precis som jag. Vill inte ta in elektrikern innan allt är på plats och känner inte för att betala räkningen till Tibber innan jag fått alla delarna. Ganska besviken på tiden det hela tagit. Har fortfarande inte fått min Watty trots jag var lovad den i Oktober. Kundtjänst på Tibber har dock varit bra och självmant skickat ut uppdateringar i ärendet.
Med facit på hand hade jag nog faktiskt hellre köpt någon annan box.
Är det inte bättre o få allt utom wattyn installerad så du kan nyttja bidraget, och sen bara sätta dit wqttyn?
Med facit på hand, ja. Men som jag ovan skrev så känns det inte bra att betala för något man inte fått. Speciellt som man börjar undra om de där Watty-boxarna ens finns. Skulle det mot förmodan bli så att det inte dyker upp någon kan man ju alltid ångra köpet så länge det inte är monterat.
Jag får väl sätta mitt hopp till att stödet finns även 2020.
Har du fått fakturan från Tibber? Jag fick min via Klarna men den makulerades rätt snabbt efter att jag hade fått den, antog att det berodde på att de inte kunde leverera hela ordern och antar att dom skickar en faktura på nytt när min Watty väl levereras.
Användarvisningsbild
av joel80
#1353570
Wattyn installerade jag själv. "Klämmor" man sätter runt inkommande faser i elcentralen.

Letade reda på en bild:
2019-01-08 23.01.57.jpg
2019-01-08 23.01.57.jpg (50.42 KiB) Visad 762 gånger
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1353650
Glenn3 skrev: fre 13 dec 2019, 09:31
Verkmästarn skrev:
pellemando skrev: fre 13 dec 2019, 07:40
Är det inte bättre o få allt utom wattyn installerad så du kan nyttja bidraget, och sen bara sätta dit wqttyn?
Med facit på hand, ja. Men som jag ovan skrev så känns det inte bra att betala för något man inte fått. Speciellt som man börjar undra om de där Watty-boxarna ens finns. Skulle det mot förmodan bli så att det inte dyker upp någon kan man ju alltid ångra köpet så länge det inte är monterat.
Jag får väl sätta mitt hopp till att stödet finns även 2020.
Har du fått fakturan från Tibber? Jag fick min via Klarna men den makulerades rätt snabbt efter att jag hade fått den, antog att det berodde på att de inte kunde leverera hela ordern och antar att dom skickar en faktura på nytt när min Watty väl levereras.
Var samma för mig. Tycker det är bra gjort av dom. Vänta med betalning till allt levererats. Kan inte säga annat än att deras kundtjänst är proffsig.
av tilldavid
#1353651
Verkmästarn skrev:
Glenn3 skrev: fre 13 dec 2019, 09:31
Verkmästarn skrev:Med facit på hand, ja. Men som jag ovan skrev så känns det inte bra att betala för något man inte fått. Speciellt som man börjar undra om de där Watty-boxarna ens finns. Skulle det mot förmodan bli så att det inte dyker upp någon kan man ju alltid ångra köpet så länge det inte är monterat.
Jag får väl sätta mitt hopp till att stödet finns även 2020.
Har du fått fakturan från Tibber? Jag fick min via Klarna men den makulerades rätt snabbt efter att jag hade fått den, antog att det berodde på att de inte kunde leverera hela ordern och antar att dom skickar en faktura på nytt när min Watty väl levereras.
Var samma för mig. Tycker det är bra gjort av dom. Vänta med betalning till allt levererats. Kan inte säga annat än att deras kundtjänst är proffsig.
Kan inte annat än hålla med. Bra info och service, är trots allt inte hos Tibber problemet är.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]