Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SundanceKid
#1345762
Angående Tibber.

Jag luskade lite priser och ser att mitt fasta pris ifrån vattenfall sen 2 år är lägre än tibbers lägsta.
Mitt elpris är 35öre. Såg tibber hade runt 40öre som lägst. Kollar jag fel siffror?
Och jag har ingen månadsavgift alls.
Användarvisningsbild
av joel80
#1345763
För 2 år sen låg kanske priset lägre?

Jag kunde inte få bättre hos Vattenfall när jag skulle binda om mitt för ungefär ett år sen, och då jag köpte laddare från Tibber och all laddning nu blir halva priset har i allafall jag sparat lite jämfört med om jag hade tagit vattenfall.
Laddaren var också billigare om jag också blev Tibber-kund.
av perr
#1345764
Själv köpte jag Chargestorms Halo Wallbox 11kw direkt från Bilia.
Kostade mig ca 9500 efter bidrag inkl installation.
7,5m fast kabel gör att jag nu kan stå både inne i och utanför carporten.
Verkar funka bra, och känns ”framtidssäkrad” med 3x16A när man köper sig en renodlad elbil inom nåt år eller två.
Säkrade upp kåken till 20A vilket räcker om man har koll Sin belastning på faserna, skall man köra max på all tre faserna, får jag gå upp till 25A längre fram...
Användarvisningsbild
av joel80
#1345769
Vi har den första versionen av Halo på jobbet och de två vi har hsr krånglat båda två. Men det var som sagt den första versionen som också bara år enfas.
av SundanceKid
#1345771
Men var kan jag hitta aktuella tibberpriser?
joel80 skrev:För 2 år sen låg kanske priset lägre?

Jag kunde inte få bättre hos Vattenfall när jag skulle binda om mitt för ungefär ett år sen, och då jag köpte laddare från Tibber och all laddning nu blir halva priset har i allafall jag sparat lite jämfört med om jag hade tagit vattenfall.
Laddaren var också billigare om jag också blev Tibber-kund.
av tilldavid
#1345772
@SundanceKid, https://tibber.com/se?modal=priser

Jag tecknade dock via elskling och där har tibber ett erbjudande där du får ännu lägre elpris i ett år
av SundanceKid
#1345797
tilldavid skrev:Har själv begärt byte till Tibber och också beställt deras laddbox med watty för kommande v90 T8. Tänkte få boxen på plats så snart som möjligt för att vara säker på att få laddahemma stödet
Beställer du där och skaffar elektriker själv eller hur funkar bidraget man kan få?
av tilldavid
#1345798
@SundanceKid, Precis, pratade med Tibber om bidraget och läste på själv. Enligt dom så kan man ta med både Watty och kabel när man ansöker. Så kvitto på prylarna tillsammans med intyg/faktura från elektriker som installerar ska räcka som underlag för att få 50% av kostnaden åter. Man kan inte ansöka innan allt är installerat och klart.
Har redan pratat med en el installationsfirma som ska hjälpa mig att få det på plats.
av tilldavid
#1345882
SundanceKid skrev:Och det finns pengar kvar att få? Min bil lär väl inte komma innan feb/mars

Ja det finns pengar kvar men hur länge vet man inte, tror det är 50 miljoner avsatt i år till privatpersoner. Min bil kommer inte heller innan feb/mars men jag ser till och installerar den så fort som möjligt för att vara säker på att få bidraget.
https://www.naturvardsverket.se/Stod-i- ... tpersoner/

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]