Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kez_style
#1184691
Hade ett par led backljus som gav felsignal... Men!!! Äntligen har hittat ett par som inte ger några felsignaler!!!

Länk: 2pcs H21W BAY9s 120 degress 6 x 5W High Power CRE'E LED Lens Bulbs for Backup or Parking Lights, Base: h21w, bay9s
http://s.aliexpress.com/u2MRjaqY
(from AliExpress Android)

Hoppas länken funkar...

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av kez_style
#1184697
fmcarv skrev:
kez_style skrev:En snabb bild...Bild

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk
Vad är skillnad?
Skillnaden mot förra är att det inte visar några felsignaler i bilen när backen är i. Hade provat 2 andra uppsättningar och då fick jag varning lampfel i bilen.

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av kez_style
#1184713
barcusmrandt skrev:Har du tänkt göra nåt med blinkers också eller?
Inget jag har tänkt på då jag aldrig lyckats tidigare... Dem har blinkat för fort :(

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk
av riha
#1184803
kez_style skrev:
fmcarv skrev:
kez_style skrev:En snabb bild...Bild

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk
Vad är skillnad?
Skillnaden mot förra är att det inte visar några felsignaler i bilen när backen är i. Hade provat 2 andra uppsättningar och då fick jag varning lampfel i bilen.

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk
Är det en "stylingdetalj" bara, eller vinner man något på det? Bättre ljus, lampa som kanske håller längre, osv?
Användarvisningsbild
av kez_style
#1184824
riha skrev:
kez_style skrev:
fmcarv skrev: Vad är skillnad?
Skillnaden mot förra är att det inte visar några felsignaler i bilen när backen är i. Hade provat 2 andra uppsättningar och då fick jag varning lampfel i bilen.

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk
Är det en "stylingdetalj" bara, eller vinner man något på det? Bättre ljus, lampa som kanske håller längre, osv?
Jag har haft det tidigare i mina andra Volvobilar och där har ljuset varit betydligt bättre än de originala i mörkret. De jag har i V90 har jag inte testat i mörkret men det verkar vara lika bra som de tidigare om inte bättre. Tyvärr så fick jag felmeddelande idag men tidigare fick jag inga felmeddelande....

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk
av PelleTh
#1187916
Denna lösning erbjuds till XC90. Jag skulle kunna tänka mig den, Är det någon som vet om det även går att montera till V90?
Funderar också på om back kameran goes bananas och man bara ser vitt i skärmen när det är mörkt.
Bilagor
mobilepage31.png.jpg
mobilepage31.png.jpg (157.29 KiB) Visad 1213 gånger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16

Jag köpte samma som till kupen med kantsö[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]

Nytt avgasrör B234F

Avgasröret sitter på plats, allt passad[…]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker trol[…]